۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۳۳۴۷۵
مردم شیراز در عزای سردار دل‌ها؛

راهپیمایی مردم استان فارس با خشم انقلابی و شعار کوبنده علیه آمریکا

راهپیمایی مردم استان فارس با خشم انقلابی و شعار کوبنده علیه آمریکا
در پی شهادت فرمانده بی‌نظیر و محبوب دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، راهپیمایی مردم استان فارس شعار کوبنده مرگ بر آمریکا بعد از نماز جمعه در سراسر استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی شهادت فرمانده بینظیر و محبوب دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، راهپیمایی مردم استان فارس با خشم انقلابی و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا بعد از نماز دشمن‌شکن جمعه در سراسر استان فارس برگزار شد.

این مراسم در شیراز بعد از نماز جمعه از خروجی بست شهید آیت‌الله دستغیب (ره) حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) به سمت چهار راه پیروزی برگزار شد.

در پی این اتفاق مسئولان استان فارس در پیام‌های جداگانه تسلیت خود را از این اتفاق اعلام کردند و جنایات آمریکا را محکوم کردند. همچنین آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به حرمت شهید سلیمانی سیاه‌پوش شد.

پیام تسلیت فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد

انالله و انا الیه راجعون

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی محضر آقا امام زمان عج ومقام معظم رهبری و امت شهید پرور تسلیت باد.

قاسم سلیمانی قهرمان ملى مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.
شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سربازان آقا امام زمان واز یادگاران دوران دفاع مقدس یار صدیق امام امت ومقام معظم رهبری و شخصیت نظامی بین المللی وجهانی بودند که خونخواه این ابرمرد جهان اسلام تمام مجاهدین اسلام وجبهه مقاومت وهمرزمان دلیر او در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

پیام تسلیت استاندار فارس

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

«همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنها در راه خدا جهاد می‌کنند پس (دشمنان را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگ است. » قرآن کریم

سردار عزیز اسلام، سردار سلیمانی به طواف خورشید حق رفت؛ به آسمان پرکشید و یاد و نام بزرگش بر جریده ی عالم به دلاورمردی و نیکنامی ثبت شد.

در طول تاریخ اسلام، همواره شاهد زندگی و مرگ بزرگ مردانی پاکباخته و حماسه آفرین بوده ایم که لحظه لحظه ی حیاتشان، اسوه ی حسنه و قطره قطره ی خونشان، تزریق حیات در شریان اجتماع بوده است؛ بزرگ مردانی که شهادت را معراج تعالی روح بشری و سعادت اخروی و نقطه فرازین حرکت انسانیت و شهامت و دلاوری را حربه ی شکست ناپذیر مکتب می دانند؛ سردار سلیمانی، از این سنخ مردان شریف و پاکباخته بود که با زندگی و شهادتش، شعر حیات طیبه را از نای جان سرود و زنده ی جاودانه شد.

سردار سلیمانی با اراده ای آهنین و ایمانی الهی، با یک دنیا دلیری و حماسه و مجاهدت و استقامت، با سربلندی زندگی و مبارزه کرد و با افتخار و عزت، جان خود را فدای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و فدای امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران نمود و اکنون که آن عزیز به خداپیوسته به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید؛در سرای آخرت در قرب جوار رحمت الهی آرام خواهدگرفت و در جنت رضوان، جاوید و در قلوب مومنان و ارادتمندان، ماندگار و ابدی خواهدبود.

اینجانب، ضمن بزرگداشت یاد و نام تمام شهدای عزیز، عروج ملکوتی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت مقام معظم رهبری، همرزمان و ارادتمندان و خانواده ارجمندشان، تسلیت عرض نموده، رجاء واثق دارم که به فرموده مقام معظم رهبری «فقدان سردار فداکار و عزیز، تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ تر خواهد کرد.»

سپاه فجر استان فارس؛خون پاک سردار، مقاومت را تثبیت کرد

سپاه فجر استان فارس با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، آورده است: سلیمانی ، مردی بود که با بهره‌مندی از مکتب امام خمینی (ره) قدم در راه جهاد برای احیاء گری اسلام ناب در مرزهای امت اسلامی نهاد. ذهن او سیراب از اندیشه ولایت و حرکت در مسیر سربازی ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای (زیده عزه) بود. او با ترور، جنایت و انحراف و التقاط برای آزادی مستضعفین مبارزه نمود. آن بزرگ مجاهد اسلام، پرچم سیاه ترور را پایین کشید و پرچم اسلام ناب را به اهتزار درآورد.

حاج قاسم، شهید زنده‌ای بود که سناریوهای امنیت زدایی آمریکا و صهیونیست ها را نابود کرد.اگر تفکر و اقدام او در تبعیت از ولی امر نبود باید در کرمانشاه و خراسان به نبرد با تروریست های داعش می رفتیم و خسارت ها افزون تر بود ولکن او این تهدید را به موقعیت صهیونیسم جهانی در مرزهای فلسطین اشغالی منتقل نمود. ایمان، تفکر و اراده سپهبد سلیمانی، آمریکا را به افول نزدیک نزدیک تر کرده است.

او ربنا الله گفته بود و برای اثبات حقیقت در مسیر استقامت بود، استقامت در طریق حق با انتظار برای شهادت. او مقاوم و منتظر بود. آمریکا با جنایت کنونی برای بقاء خود تلاش می کند امری که زوال آن با این اقدام سبوعانه اجتناب ناپذیر گردیده است. در پی این حرکت تروریستی و ددمنشانه، آمریکا تدوام حضور نامشروع خود در جهان اسلام را به اراده دلبستگان و خونخواهان مقاومت واگذار نموده است.

سربازان ولایت و پاسداران سبز پوش حریم انقلاب اسلامی در سپاه فجر استان فارس با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام ،شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس به محصر ولی امر مسلمین، ملت عزیز ایران و همه آزادگان در سراسر عالم با الگو دانستن ایمان، تفکر و سیره آن مرد آسمانی و مبارز انقلابی اعلام می دارد با قوت و قدرت راه او و مسیر استقامت را ادامه خواهند داد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات