۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۳۳۴۹۷
امام جمعه موقت کاشان:

دشمن با به شهادت رساندن سردار سلیمانی گور خود را در منطقه کنده است

دشمن با به شهادت رساندن سردار سلیمانی گور خود را در منطقه کنده است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دشمن با به شهادت رسانیدن سردار سلیمانی گور خود در منطقه کنده است و خون او پایمال نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی این شهرستان برگزار شد با تسلیت و تبریک شهادت سردار سلیمانی، گفت: خداوند در آیه ۲۳ سوره احزاب می‌فرماید، «مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ» برخی از مومنان بر عهد خود پایدار ماندند و به شهادت رسیدند و برخی دیگر در انتظار شهادت هستند.

وی افزود: معنا و مفهوم این آیه کلی است و شامل همه کسانی می‌شود که به واسطه لیاقت در عرصه شهادت حاضر شدند، اما به هر دلیلی شهادت شامل آن‌ها نشد و منتظر هستند تا به شهادت برسند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رزمندگانی که در ۸ سال دفاع مقدس با اخلاص به جبهه‌ها رفتند، اما به شهادت نرسیدند، منتظر رسیدن به شهادت باقی ماندند، اما راه شهادت را ادامه دادند.

وی شهید سلیمانی را مصداق بارزی از آیه ۲۳ سوره احزاب که منتظر شهادت بود دانست و ادامه داد: شهید سردار سلیمانی از رزمندگانی بود که در دفاع مقدس و جنگ با داعش به شهادت نرسید و منتظر شهادت بود تا اینکه شب گذشته به دست آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

امام جمعه موقت کاشان از شهید سلیمانی به عنوان بسیجی مخلص و وفادار و شجاعی نام برد که از همان ابتدای جوانی در دفاع مقدس حضور داشت و به شهادت نرسید، اما چون در راه جهاد و شهادت گام گذاشته بود، مسیر راه شهادت را ادامه داد تا به آرزوی خود رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شهید سردار سلیمانی نزدیک بعد از ۴۰ سال جهاد و مبارزه با دشمن، عاقبت به آرزوی خود که شهادت بود رسید.

وی اخلاص، ساده زیستی، فداکاری، شجاعت، ولایتمداری، بصیرت، شهادت طلبی و نترسیدن از دشمن را از جمله ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی دانست و اضافه کرد: شهید سلیمانی معتقد بود تا انسان شهید نباشد شهید نمی‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مقام شهادت، پاداش ۴۰ سال مجاهدت و رشادت و فداکاری شهید سردار سلیمانی بود، چرا که مقام والای شهادت که بالاترین مقام است  به هرکسی داده نمی‌شود.

به گفته وی دشمن از شهید سلیمانی به شدت وحشت داشت و هرچه آمریکا در سوریه و عراق برای داعش هزینه کرده بود را نیست و نابود کرد و سوریه و عراق که در چنگ داعش بود به دست سرباز ولایت شهید سردار سلیمانی آزاد شد.

امام جمعه موقت کاشان شهادت سردار سلیمانی را دارای آثار و برکات زیادی در آینده دانست و اظهار داشت: شهید بهشتی با شهادت خود سبب وحدت ملت ایران، افشای چهره نفاق، سرعت حرکت انقلاب، استحکام انقلاب و نظام و آگاهی مردم و حضور بیشتر مردم در صحنه شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه رهبری از شهید سلیمانی به عنوان چهره بین المللی مقاومت نام برد، یادآور شد: شهید سلیمانی با شهادت خود علاوه بر اینکه نقش شهید بهشتی را در کشور پیاده خواهد کرد، سبب حضور بیشتر مردم در صحنه و افشای چهره خط نفاق در کشور و کشور‌های منطقه و جهان خواهد شد.

وی بیداری کشور‌های اسلامی و افزایش نفرت مردم جهان از آمریکا و اسرائیل و استکبارجهانی را از دستاورد‌های شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد و گفت: دشمن با به شهادت رسانیدن سردار سلیمانی گور خود در منطقه کنده است و خون او پایمال نخواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات