۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۳۴۰۸۶

بصره فردا میزبان پیکر شهید ابومهدی المهندس

بصره فردا میزبان پیکر شهید ابومهدی المهندس
پیکر «ابومهدی المهندس» ‌از سرداران شهید جبهه مقاومت فردا سه شنبه در شهر بندری بصره در جنوب عراق و زادگاه این شهید تشییع می شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر «ابومهدی المهندس» ‌رییس سازمان الحشد الشعبی عراق و از سرداران شهید جبهه مقاومت فردا سه شنبه در شهر بندری بصره در جنوب عراق و زادگاه این شهید تشییع می شود.
پیکر ابومهدی امروز در میان شکوه و استقبال تاریخی جمعیت میلیونی مردم تهران به همراه پیکرهای سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در تهران تشییع شد.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
یک مقام آگاه در فرودگاه بین‌المللی بصره روز دوشنبه گفت که پیکر ابومهدی المهندس، فردا (سه‌شنبه) از جمهوری اسلامی ایران به بصره بازگردانده خواهد شد و برنامه ریزی های لازم برای استقبال رسمی و مردمی در فرودگاه از پیکر این شهید انجام شده است.
وی ادامه داد: پیکر ابومهدی ساعت هشت صبح سه شنبه وارد فرودگاه بصره می شود و استقبال از این شهید در آیین رسمی و مردمی انجام خواهد شد.
استانداری بصره نیز اعلام کرد که برای تشییع پیکر ابو مهدی المهندس دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی این استان فردا سه‌شنبه تعطیل است.
پیکر ابومهدی پس از تشییع در بصره طبق شهید در قبرستان «وادی‌السلام» نجف اشرف و در جوار بارگاه امام علی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.


ارسال نظرات