۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۲۱۱
مقام فلسطینی:

تل‌آویو جنگ شهرک‌سازی علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده است

تل‌آویو جنگ شهرک‌سازی علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده است
دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت حدود دو هزار واحد صهیونیست‌نشین دیگر را به جنگ‌ شهرک‌سازی تعبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی با ساخت ۱۹۳۶ واحد صهیونیست‌نشین دیگر در اراضی اشغالی فلسطینی در کرانه باختری موافقت کرد.

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در واکنش به این موضوع گفت: این اقدام یک فشار برای جنگ شهرک‌سازی و استعماری است که اسرائیل علیه ملت فلسطین و به منظور تخریب امکان ایجاد دولت فلسطینی آغاز کرده است.

البرغوثی ادامه داد، سران رژیم صهیونیستی در تلاشند  با تجمیع میان شهرک‌سازی استعماری و دزدیدن اراضی فلسطینی و ثروت‌های طبیعی آن، تا جنایت «النکبه» -سالروز اشغال فلسطین- را در کرانه باختری و و نوار غزه تکرار کنند.

وی تأکید کرد، راهبرد تل آویو شکست خواهد خورده و فلسطینی‌ها بر ایستادگی در سرزمین خود تأکید دارند و شکست کامل این راهبرد نیازمند پایان اختلافات و تقویت مقاومت مردمی است.

«اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فلسطینی فتح هم اعلام کرد، رژیم صهیونیستی دنبال آن است که یک موضوع باطل و غیر قانونی را با زور سلام و سیاست وضعیت موجود قانونی کند و رای انجام این کار بر حمایت آمریکا تکیه کرده، کشوری که شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی نمی‌داند.

وزارت خارجه آمریکا آبان ماه گذشته اعلام کرد: واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند و این موضوع با قدردانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همراه بود./983/ب

ارسال نظرات