۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۲۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهید حاج قاسم سلیمانی سردار صلح و امنیت بود

شهید حاج قاسم سلیمانی سردار صلح و امنیت بود
امام جمعه بجنورد گفت: حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود و هرجا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در بجنورد، با اشاره به خصائل و ویژگی‌های برجسته این شهید والامقام، اظهار کرد: سردار سلیمانی فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم بود، منتهی نه تروریسم در حد داعش و النصره؛ بلکه او فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود.

وی افزود: سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود بزرگ‌ترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در شش سال اخیر وارد کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود، او هر جا قدم می‌گذارد برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد. برای همین این روزها برای امنیت و وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار و خواب و خوراک نداشت.

وی اضافه کرد: نگاه حاج قاسم، نگاهی الهی و متعالی بود، در برابر برخی کسانی که از مردم عراق گلایه می‌کردند و آن‌ها را به بی‌وفایی سرزنش می‌کردند، می‌گفت: چنین نیست، مردم عراق میزبان حکومت امام زمان (عج) خواهند بود، باید آن‌ها را برای چنین میزبانی آماده کنیم و تفاوت نگاه بسیاری از ما با آن مرد بزرگ از اینجا معلوم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهید سلیمانی تفکر و عمل و مشی و مرامش نماد اعتدال به معنای واقعی کلمه بود، او معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی در مقابل کسانی که از او تجلیل می‌کردند بارها می‌گفت با گریه: والله، والله، والله، از مهم‌ترین شئون عاقبت‌به‌خیری رابطه قلبی و دلی و حقیقیِ ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته است، آن وقت است که من رستگار شدم، پیروز شدم، بردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی نماد تمام‌عیار شجاعت و نترسیدن از مرگ و خطر بود، باید این وجه از شخصیت او برجسته شود؛ زیرا چه بسیار انسان‌هایی که مؤمن و متدین و ضد ظلم و ستم هستند؛ اما شجاعت اقدام ندارند اما وجه امتیاز بارز او شجاعت و صلابت او بود.

وی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی صرفاً یک فرمانده نظامی نبود، او یک متفکر استراتژیک و راهبردی، یک طراح بی‌نظیر، یک دیپلمات انقلابی و ماهر در مذاکره، یک سیاستمدار مؤمن و اندیشمند بود که شخصیت‌هایی بزرگی از سران کشورها مبهوت قدرت راهبری و تفکر راهبردی و قدرت اقناع و بیان او می‌شدند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات