۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۳۴۲۸۷
حجت الاسلام والمسلمین بهمنی:

سردار سلیمانی نفس مطمئنه امت اسلام بود

سردار سلیمانی نفس مطمئنه امت اسلام بود
رییس دفتر جامعه مدرسین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نفس مطمئنه‌ امت ما بود، گفت: او نفس مطمئنه‌ای بود که خدا او را به بهشت خودش فراخواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه این وجود عزیز نمونه تحقق وعده الهی در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده است، گفت: خداوند در این آیه شریفه فرموده است: به زودى خدا گروهى را مى‌آورد كه آنان را دوست مى‌دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‌كنند و از سرزنش هيچ ملامت‌گرى نمى‏‌ترسند، اين فضل خداست، آن را به هر كه بخواهد مى‏‌دهد و خدا گشايشگر داناست». در واقع شهید سردار سلیمانی نمونه تحقق این وعده است.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد مفهوم این آیه گفت: برخی کسانی که از ایمان به خدا و اسلام رو برگرداندند، خداوند وعده می‌دهد، قومی خواهد آمد که محبوب خدا هستند و آنها نیز خدا را دوست دارند، اینها در مقابل مؤمنان ذلیل هستند، به طور مستمر در راه خدا هستند و ملامت هیچ ملامت‌گری در آنها اثر نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نمونه عصر حاضر این وعده الهی، وجود سردار سپهبد قاسم سلیمانی است و حقیقتاً خداوند متعال ایشان را و او نیز خدا را دوست می‌داشت، تصریح کرد: نکته دیگر در آثار وجودی این عزیز این است که از قلب سلیم برخوردار بود. قلب سلیمی که خداوند می‌فرماید: «يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ؛ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ؛ وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ؛ روزى كه هيچ مال و فرزندى سود نمى‏‌دهد، مگر كسى كه دلى پاك به سوى خدا بياورد و [آن روز] بهشت براى پرهيزکاران نزديك مى‏‌گردد»؛ اینها کسانی هستند که خدا بهشت را نزدیک آنها می‌کند. باید دقت کرد که نگفته است این افراد را به بهشت می‌برد، بلکه فرموده است،: «وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ» یعنی بهشت را نزدیک آنها می‌گرداند. اینها به خاطر داشتن قلب سلیم است.

حجت الاسلام والمسلمین بهمنی با بیان اینکه سردار سلیمانی مخاطب موعظه الهی «قیامً لِلَّهِ» بود، ابراز کرد: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى؛ بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏ دهم كه دو به دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد»، اینها تجلیات باطن این وجود گرامی است. همه حرکات و سکنات ایشان خالصاً لوجه‌ الله بود و همه شهادت می‌دهند که این وجود عزیز چقدر خالص بود.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: خاکساری و فروتنی ایشان در مقابل مؤمنان، کاملاً تجلی خلوص باطنی ایشان است. افزون بر این، قاسم سلیمانی از عالی‌ترین درجه نظامی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برخوردار بود و بیشترین امکانات را در اختیار داشت، اما همین شخص در تأمین معاش خانواده دچار مشکل بود. این مصداق آیه ۲۳ سوره مبارکه حدید است که می‌فرماید: «لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ تا بر آنچه از دست‏ شما رفته اندوهگين نشويد و به [سبب] آنچه به شما داده است‏ شادمانى نكنيد و خدا هيچ خودپسند فخرفروشى را دوست ندارد».

وی افزود: کسانی مسابقه می‌دهند که از جمهوری اسلامی مال و اموال و امکانی را بگیرند، او آزاد از تمامی اینها بود، در حالی که گستره وسیعی از مؤمنان جهان را مدیریت می‌کرد و به دنبال این نبود که برای خود چیزی جمع کند. این زهد و پارسایی تراز فوق‌العاده‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران و در این دنیا و در این عصر است.

حجت الاسلام والمسلمین بهمنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی در زمره کسانی است که بهشت را به ارث برده‌اند، گفت: ارث چیزی نیست که به دنبال آن برویم، بلکه برای ما آورده می‌شود و سردار سلیمانی وارث بهشت بود.

رییس دفتر جامعه مدرسین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نفس مطمئنه‌ امت ما بود، تصریح کرد: او نفس مطمئنه‌ای بود که خدا او را به بهشت خودش فراخواند. «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً؛ فَادْخُلِي فِي عِبَادِي؛ وَادْخُلِي جَنَّتِي». او نفس مطمئنه‌ای بود که به دستور شقی‌ترین انسان روی کره زمین به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین بهمنی در پایان اظهار کرد: ما نام زیبای «قاسم» را بر فرزندانمان می‌گذاریم به این امید که همواره او را یاد کنیم و خاضعانه از خدا می‌خواهیم ما و نسل ما را رهرو راه نورانی این شهید سرافراز و مولای او، حضرت سیدالشهدا(ع)، قرار دهد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Musa
Sweden
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
نابود کردن خیال پردازی های کاخ سفید و نقشه های کنگره . با یک اقدام مردمی و حضور در صحنه مقاومت اسلامی
0
0