۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۳۴۴۳۴
آیت الله مهدوی:

غیبت کردن از مصادیق اشاعه فحشا است

غیبت کردن از مصادیق اشاعه فحشا است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد با غیبت کردن دیگران می‌خواهند عیب خود را یک مسأله همگانی نشان دهند، گفت: غیبت کردن از مصادیق اشاعه فحشا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات هلال احمر اصفهان، با بیان اینکه روایات فراوانی در مذمت غیبت وجود دارد، گفت: روایات غیبت را خورش سگ‌های جهنمی عنوان کرده اند، این کشف از این می‌کند که مردم در دنیا اگر غیبت کنند از نظر روحی مانند سگی هستند که لاشه می‌خورد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: از بین بردن آبروی مردم مانند خوردن گوشت آنها است، این زشتی غیبت را نشان می‌دهد، شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد فلانی بدگویی شما را کرده است، امام به جای دفاع از خود به او گفت تو نه حق مجالست را رعایت کردی و حرفی را به من زدی که او نمی‌خواست من بدانم و هم حق من را تضییع کردی که مطلبی به من گفتی که نمی‌خواستم بدانم.

وی زیاده گویی در غیبت را یکی از عوامل نشان دهنده عیوب درون افراد برشمرد و اظهار کرد: قبل از اینکه افراد عیوب دیگران را بیان کنند باید به عیب خود توجه کنند و بدگویی کردن از دیگران نشان دهنده مشکل درون آنها است، قبل از اینکه عیوب دیگران را کسی بگوید عیوب خودش مشخص خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 19 سوره نور، تصریح کرد: کسانی که غیبت می‌کنند در میان مردم اشاعه فحشا دارند و اینها عذاب سنگینی در روز قیامت تجربه خواهند کرد، کسی که یک گناه را اشاعه می‌دهد گناهش از مرتکب شونده آن گناه بیشتر است و عذاب دردناک‌تری در انتظار آنها خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: کسی که بدی را که دیده و شنیده است بازگو کند، از جمله کسانی است که می‌خواهد فواحش را در جامعه اشاعه دهد و باعث نشر آن گناه و فحشا می‌شود.

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار کرد: کسانی که عیبی دارند با غیبت کردن تلاش می کنند آن عیب را ترویج و اشاعه دهند تا بگویند این عیبی است که همه دارند و آن را عادی جلوه دهند، امام علی(ع) تنها نبودن در عیب داشتن را یکی از اهداف شخص غیبت کننده عنوان کرده‌اند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات