۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۳۴۵۵۱
کارشناس بازی‌های رایانه‌ای:

اهمیت حضور نهادهای موثر در موضوع بازی‌های رایانه‌ای

اهمیت حضور نهادهای موثر در موضوع بازی‌های رایانه‌ای
حجت الاسلام بنیسی گفت: اگر روشنگری و فرهنگ‌سازی به طورکامل انجام نشود، اما نهادی باشد که بحث معرفی و نشر بازی را انجام دهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت روشنگری و فرهنگ‌سازی در فضای اجتماعی گفت: باید روشنگری یا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، روشنگری باعث می‌شود تا حواس بسیاری از افراد جمع شود که این اقدام را می‎‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی یا تبلیغات مناسب در صداوسیما انجام داد.

وی به اهمیت حقوق تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و ادامه داد: باید جلوی دانلود، فروش راحت و آسان محصولات گرفته شود؛ البته جلوی فروش فیزیکی این محصولات تا حدودی توسط ستاد مبارزه با بازی‌های قاچاق گرفته شد اما از آن مهمتر بحث دانلود است. امروز دانلود تبدیل به فاجعه شده است.

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با انتقاد از مسئولین درباره ساماندهی جامع محصولات توضیح داد: هر کسی هر چیزی را که می‌خواهد در اینترنت قرار می‌دهد و هر کسی هر چیزی را که می‌خواهد دانلود می‌کند. کسانی که باید به این قسمت نظارت داشته باشند، کار خود را انجام نمی‌دهند و این فضا را واقعا رها کرده‌اند. باید برای این مسئله مطالبه‌گری شود.

وی ابراز داشت:‌ دولت وظیفه دارد تا بستری را آماده کند، حتی اگر آن بستر مجری خصوصی داشته باشد که کار آن هم نشر بازی‌های خوب در کل کشور باشد، مثلا بازی عملیات انهدام 3 ساخته شده که شاید بزرگترین بازی مهم خاورمیانه باشد و همه موارد مناسب و استاندارد در آن رعایت شده و اکشن می‌باشد اما کسی این بازی را نمی‌شناسد، چون معرفی نشده است.

بنیسی عنوان کرد:‌حال آن پدر و مادر از کجا باید بدانند که چنین بازی وجود دارد و به آن دسترسی داشته باشند؛ مسئله نشر و معرفی بازی‌های مناسب توسط چند شرکت کوچک انجام بگیرد.

وی افزود:‌ مسئله توزیع بازی در آمریکا و اروپا وجود دارد. بازی GTA رکودار بیشترین هزینه در 60 سال اخیر را دارد اما این بازی به دلیل نشر و معرفی در هفته اول بعد از تولید پنج میلیون نسخه به فروش رسید.

سازنده بازی عملیات انهدام در پایان گفت:‌ اگر روشنگری و فرهنگ‌سازی به طورکامل انجام نشود و برخورد والدین در خصوص نوع انتخاب بازی وجود نداشته باشد اما نهادی باشد که بحث معرفی، روشنگری و نشر بازی را انجام دهد، بسیاری از مشکلات امروز حل خواهد شد. /882/ت302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
بسوگ عزیزان که دادیم ز دست . قلوب پر از مهر ملت شکست . بداند ولی دشمن پست و رذل . اگر چه بظاهر بماتم نشست . از این حقه بازی نکرد هیچ سود . فقط نفرتش در دل ما فزود . محال است یک ملت باصفا . نباشد بعهد خودش با وفا تو کز عهد و ایمان نداری خبر . دهان بسته و از سپه نام مبر . ئدیدی چگونه بخفت کشاند . ابر مفسدی را بجایش نشاند؟ اذاق العدو صواریخنا . اضاء الظلام تواریخنا . پس ای نا جوانمرد بر گشته بخت . مکن کار خود زار و بیهوده سخت . با سلام و درد بر شما خواننده ی عزیز.
0
0