۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۳۴۷۲۰
امام جمعه موقت کاشان:

قرآن برای همه دوران و زمان‌ها است

قرآن برای همه دوران و زمان‌ها است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این اعجاز قرآن است که برای همه زمان‌ها است، ازاین رو خدا اهل بیت را به عنوان مفسر قرآن قرار داده تا برای هر دوره و زمانی حکم جدید داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: روی سخن خداوند در این آیه به کفاری است که با دعوت نبوی درگیر بودند و یا بهانه تراشی می‌کردند.

وی افزود: کفار عمدی و غیر عمدی و یا از روی جهل و نادانی معتقد بودند کسی که مدعی پیامبری خدا است باید مانند فرشته و ملائکه باشد و نباید هیچگونه شباهتی با انسان‌های دیگر داشته باشد و مکرر خواستار معجزه بودند و این اقدامات رسالت پیامبر را تحت الشعاع قرار می‌داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کفار در ادامه بهانه گیری‌های خود مدعی بودند اگر پیامبر تورات و انجیل را قبول دارد چرا در قرآن بر خلاف آنچه در تورات و انجیل آمده گفته شده است و اگر آنچه در تورات و انجیل آمده است حکم الهی است نباید خدا آن را در قرآن نقض کند.

وی ادامه داد: کفار می‌گفتند دستورات خداوند در قرآن با دستورات خدا در انجیل و دستورات خدا در قرآن متفاوت است در حالیکه حکم الهی نباید تغییر و نقض شود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند در این آیه به هر سه بهانه کفار پاسخ داده است، گفت: کفار اینگونه وانمود می‌کردند که از تاریخ انبیا آگاه نیستند که در گذشته برای هر قومی پیامبری از جنس خود مردم مبعوث می‌شد.

وی ادامه داد: خداوند در پاسخ به کفار مبنی بر اینکه نباید دستورات قرآن بر خلاف دستورات تورات و انجیل باشد می‌فرماید، اینگونه نیست که هر آنچه را در تورات گفته ایم در انجیل هم گفته باشیم و یا هرآنچه را که در تورات و انجیل گفته باشیم در قرآن نیز گفته باشیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: همه کار‌های خدا براساس حکمت و مصلحت است و خدا برای هر زمان و مصلحت آن زمان و براساس مقتضیات آن زمان یک حکم جداگانه‌ای دارد، چرا که زندگی انسان دائم در حال تعییر و تحول است و نیاز به برنامه‌ها و دستورات و احکام جدیدی است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید، آنچه در زمان موسی در تورات گفته شد براساس مقتضیات آن زمان بود و آنچه در زمان عیسی و در انجیل گفته شد براساس مقتضیات زمان عیسی بود و آنچه در زمان پیامبر در قرآن گفته شد براساس مصلحت زمان پیامبر است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خوشبختانه ما در زمانی زندگی می‌کنیم که قرآن برای همه بشریت حرف برای گفتن دارد و خداوند اهل بیت (ع) را فرستاد تا براساس مقتضیات زمان آنچه که لازم است از تفسیر قرآن و علوم الهی برای مردم بیان کنند و نیازی به قرآن جدید و پبامبر جدید نباشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: این از اعجاز قرآن است که قرآن برای همه زمان‌ها است و تاریخ مصرف ندارد، از این رو اهل بیت (ع) را به عنوان مفسر در کنار قرآن داده است تا برای هر دوره و زمانی حکم جدید داشته باشند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات