۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۳۴۹۲۰

زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در پایتخت لبنان

زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در پایتخت لبنان
بیروت به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف تبدیل شده است و در آن ۸ کلیسا و ۸ مسجد متعلق به طوایف مختلف مسیحی و مسلمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پایتخت لبنان ۸ کلیسا و ۸ مسجد متعلق به طوایف مختلف مسیحی و مسلمان وجود دارد که مرکز عبادت آنان است و از آن ها برای برگزاری مراسم عید سال نو، عروسی و عزا استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در بیروت، کلیسای ارمنیان لبنان موسوم به «مار الیاس» نزدیک میدان «دباس» قرار دارد که در سال ۱۹۵۰ میلادی ساخته شده است.

۲ کلیسای لاتینی لبنان در مرکز بیروت قرار گرفته است: یکی موسوم به «العازاریه» و دیگری «مار لوییس» یا «کبوشیه» در «باب ادریس» است که در سال ۱۸۶۴ تاسیس شده و از زیباترین کلیساهای این شهر به حساب می آید.

«امام موسی صدر» رهبر پیشین شیعیان لبنان در سال ۱۹۷۵ میلادی در این کلیسا سخنرانی کرد.

مسیحیان مارونی لبنان نیز در مرکز بیروت ۲ کلیسا دارند: یکی «مار جرجیس» در خیابان «المیر بشیر» که در سال ۱۸۹۴ ساخته شده و دیگری کلیسای «مار یوسف» در محله «القنطاری» است که در قرن ۱۹ میلادی تاسیس شد.

کلیسای رم ارتدکس موسوم به «قدیس جاورجیوس» در میدان «النجمه» شهر بیروت و نزدیک ساختمان مجلس ملی لبنان است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۷۷۲ میلادی برمی گردد.

یک کلیسا مربوط به طایفه مسیحی «انگلیکان» است که اقلیت انگلیسی ساکن در بیروت آن را در سال ۱۹۱۲ تاسیس کردند.

هشتمین کلیسا در مرکز بیروت کلیسای انجیلی لبنان است که در سال ۱۸۶۹ میلادی ساخته شده است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات