۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۳۵۰۲۰

استقبال عرب‌زبان‌ها از خاطرات شهید سپهبد قاسم سلیمانی

استقبال عرب‌زبان‌ها از خاطرات شهید سپهبد قاسم سلیمانی
بعد از اقدام یک ناشر لبنانی برای توزیع کتاب «قاسم سلیمانی؛ ذکریات و خواطر»، قرار است بنا به درخواست مخاطبان عراقی، هزار نسخه از این اثر توزیع شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت المعارف لبنان که پیش از این اقدام به انتشار کتاب «قاسم سلیمانی، ذکریات و خواطر» کرده بود، در روز‌های اخیر بعد از شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، این اثر را به صورت ویژه توزیع کرده است.
این ناشر اعلام کرده که برای زنده نگاه داشتن راه سیدالشهدای محور مقاومت اقدام به توزیع رایگان این اثر می‌کند. توزیع این اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان لبنانی همراه بوده است. از سوی دیگر، قرار است در روز‌های آتی به دلیل درخواست مخاطبان عراقی، هزار نسخه از کتاب خاطرات شهید سپهبد قاسم سلیمانی در این کشور نیز توزیع شود.

«قاسم سلیمانی، ذکریات و خواطر» برای اولین‌بار دو سال پیش در لبنان به زبان عربی منتشر شد. انتشار این اثر در همان زمان بازخورد‌های بسیاری در میان مخاطبان عرب‌زبان داشت و با استقبال همراه بود. برخی از مخاطبان سردار سلیمانی را نماد عزت معرفی کرده و آشنایی با زندگی و شخصیت او را برای نسل جوان لازم دانسته‌اند.

بخش نخست کتاب «قاسم سلیمانی ذکریات وخواطر» با معرفی شهید سپهبد قاسم سلیمانی از زبان خودش آغاز می‌شود. کتاب در دیگر بخش‌ها به نقل خاطراتی از این سردار سرافراز جهان اسلام در عملیات‌های مختلف مانند کربلای ۵ و همچنین صحبت‌های ایشان درباره برخی از شهدا و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی مانند شهید زین‌الدین، شهید همت و … می‌پردازد.

جمعیت المعارف لبنان تاکنون آثار متعددی درباره دفاع مقدس را به زبان عربی در این کشور منتشر و توزیع کرده است. از جمله آثاری که تاکنون از سوی این انتشارات منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته است، کتاب «پایی که جاماند» نوشته سید ناصر حسینی‌پور است که به گفته مسئولان این انتشارات، تاکنون بیشترین استقبال را در میان مخاطبان عرب‌زبان این کشور داشته است. «دختر شینا»، «سلام بر ابراهیم»، «خاک‌های نرم کوشک» و … از جمله آثاری هستند که از سوی این مرکز ترجمه و منتشر شده‌اند. /د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات