۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۳۵۰۳۰
مدیر عامل موسسه آیات هدایت قم:

آموزش و پرورش در آموزش عمومی قرآن کریم فشل است

آموزش و پرورش در آموزش عمومی قرآن کریم فشل است
عزیزی با بیان اینکه مشکلات موسسات قرآنی ناشی از بی توجهی به مسائل فرهنگی است، گفت: آموزش و پرورش در آموزش عمومی قرآن کریم فشل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب الله عزیزی مدیر عامل موسسه آیات هدایت قم، امروز در نشست تخصصی «آسیب شناسی فعالیت های موسسات قرآنی و راهکارهای رفع آن آسیب‌ها» که در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد، گفت: موسسات قرآنی از دوست داشتنی ترین ساختارهای جامعه جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

وی افزود: ساختاری که با حداقل ترین هزینه در بسیاری مواقع با نذرهای قرآنی کارهای بسیار بزرگی انجام داده و امروز نیازمند حمایت و کمک هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، ابراز کرد: موسسات قرآنی بیش از آنکه مشکلات اقتصادی داشته باشند مشکل مدیریتی دارند اگر مدیران موسسات افرادی باشند که با حداقل ترین امکانات بالاترین بهره‌وری را داشته باشند و از ظرفیت های ارزشمند موجود بهره ببرند به طور قطع قدم های بزرگی برداشته خواهد شد.

مدیر عامل موسسه آیات هدایت قم ادامه داد: با توجه به ظرفیت و ساختار حاکمیتی می طلبد نهادها و سازمان ها از موسسات قرآنی حمایت کنند، امروز عمده مشکلات موسسات قرآنی مربوط به بی توجهی به فعالیت های فرهنگی و قانون اساسی است قانونی که مبنایش قرآن است.

وی به فعالیت های فرهنگی قرآنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات در کشور ناشی از همین بی توجهی به فعالیت های قرآنی است.

عزیزی با تاکید بر اینکه دغدغه ها و مشکلات موسسات قرآنی باید نیاز سنجی و رفع شوند، ادامه داد: امروز موسسات قرآنی با مشکلاتی مانند مالیات و بیمه روبرو هستند برای اینکه موسسات از این سردرگمی نجات پیدا کنند باید به آنان خدمات مشاوره ارائه شود.

مدیر عامل موسسه آیات هدایت قم با تاکید بر اینکه رسانه ها مسائلی را که موسسات قرآنی با آن روبرو هستند رسانه ای کنند، گفت: برای مثال آموزش عمومی قرآن کریم در آموزش و پرورش فشل است رسانه ها باید این موضوعات چالشی را مطرح و پیگیری کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات