۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۳۵۰۳۳
مدیر عامل موسسه مهد قرآن:

دوام موسسات قرآنی به حمایت های مردمی است

دوام موسسات قرآنی به حمایت های مردمی است
چاووشی با بیان اینکه دوام موسسات قرآنی به حمایت های مردمی است، گفت: موسسات قرآنی فعالیت ها و دستاوردهای خود را رسانه ای کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمود چاووشی مدیر عامل موسسه مهد قرآن، یکشنبه در نشست تخصصی «آسیب شناسی فعالیت های موسسات قرآنی و راهکارهای رفع آن آسیب‌ها» که در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد، گفت: مشکلات موسسات قرآنی را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: نخستین بخش مربوط به مسائل درونی موسسات و دیگری به جنبه فراسازمانی موسسات اختصاص دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل موسسه مهد قرآن با اشاره به ارکان موسسات قرآنی، ابراز کرد: اگر موسسات دارای هیات امنا و هیات مدیره قوی نباشند در ادامه کار با مشکل روبرو می شوند؛ موسسات قرآنی نباید در فعالیت های قرآنی بحث مردم محور بودن خودشان را فراموش کنند.

چاووشی ادامه داد: اگر موسسات قرآنی در ترکیب هیات امناء به سراغ خیرین، علاقه مندان به قرآن و افراد مورد وثوق هر شهر و یا استان بروند دیگر با مشکل تعطیلی و حمایتی روبرو نمی شوند بسیاری از موسسات قرآنی که تعطیل می شوند چون پشتیبان مردمی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت و ساختار تشکیلاتی موسسات قرآنی باید از همان ابتدا مشخص باشد، اظهار داشت: مدیران موسسات قرآنی باید با زیرکی و درایت اعضای هیات امنای موسسه را از چهره های شناخته شده فراجناحی و مورد اعتماد عموم مردم شهر انتخاب کنند تا مردم با طیب خاطر فعالیت های قرآنی این موسسات را حمایت کنند.

مدیر عامل موسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه موسسات از ابتدای تاسیس باید با برنامه پیش برود، ابراز کرد: بسیاری از موسساتی که امروز تعطیل شدند و تنها نامی از آنها باقی مانده به خاطر آن است که بدون داشتن برنامه و هدف تاسیس شدند؛ امروز برخی موسسات به صورت تخصصی و قوی فعالیت می کنند و مورد حمایت قرار می گیرند.

چاووشی درباره عملکرد موسسات قرآنی، عنوان کرد: یکی از وظایف مهم موسسات قرآنی مردمی آموزش قرآن است؛ موسسات قرآنی باید در مساله آموزش به خروجی و دستاوردهای خود توجه کنند.

وی اطلاع رسانی و رسانه ای کردن فعالیت های موسسات قرآنی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: موسسات فراوانی هستند که فعالیت های قرآنی خوبی دارند اما چون فعالیت و عملکرد خود را اطلاع رسانی نمی کنند فعالیت آنان ظهور و بروز پیدا نمی کند.

مدیر عامل موسسه مهد قرآن ادامه داد: به نظر شخصی بنده مجزا کردن شبکه های سیما به قرآنی و غیر قرآنی یک آسیب جدی برای جامعه است. موسسات قرآنی باید از فعالیت های غیر کارشناسی اجتناب کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات