۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۰۳۴
مدیر عامل تشکل های قرآن و عترت کشور:

حال موسسات قرآنی اصلا خوب نیست

حال موسسات قرآنی اصلا خوب نیست
محمدی با بیان اینکه حال موسسات قرآنی اصلا خوب نیست، گفت: موسسات قرآنی مراکزی مردم نهاد هستند که با حمایت مردمی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیر عامل تشکل های قرآن و عترت کشور، یکشنبه در نشست تخصصی «آسیب شناسی فعالیت های موسسات قرآنی و راهکارهای رفع آن آسیب‌ها» که در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد، گفت: حال موسسات قرآنی اصلا خوب نیست و به دلایل مختلف رشد معکوس دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در حوزه فعالیت های فرهنگی ورود جدی داشته باشند، ابراز کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند انقلاب مردم را از حاشیه به متن آورد؛ حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره لازم و ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی از مراکز مردم نهاد هستند و باید از ظرفیت عظیم مردمی بهره ببرد، اظهار داشت: مهمترین مشکلات درون سازمانی موسسات قرآنی شامل مسائل مدیریتی، ساختاری و فقر تکنولوژی می شود و مشکلات بیرونی شامل آن دسته از مشکلاتی است که ساختار حکومتی تحمیل می کند.

مدیر عامل تشکل های قرآن و عترت کشور حمایت تقنینی از موسسات قرآنی را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: حضور نمایندگان در دستگاه های مرتبط به دلیل وجود صدها صنف امری نشدنی است.

وی با تاکید بر اینکه اصناف فرهنگی باید از دیگر صنف ها جدا شود، ابراز کرد: اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به وحدت فرماندهی و وحدت رویه میان اعضا دست می یافت امروز دیگر شاهد نگاه ها و عملکردهای جزیره ای نبودیم، به موسسات قرآنی نباید همچون موسسات سیاسی و اقتصادی نگاه شود.

محمدی در پایان با تاکید بر اینکه کمبود اعتبار باید متوجه دستگاه هایی شود که راندمان کمتری دارند، خاطرنشان کرد: در تخصیص اعتبار قرآنی میزان و اولویت های تخصیص باید مشخص شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات