۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۳۵۰۸۰
استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

همراهی قلبی و عملی با اهل‌بیت شاخصه شناسایی شیعیان حقیقی است

همراهی قلبی و عملی با اهل‌بیت شاخصه شناسایی شیعیان حقیقی است
استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: شیعیان حقیقی کسانی هستند که هم به زبان و هم به دل با اهل‌بیت همراهی می‌کنند و از آنچه این بزرگواران گفته‌اند حقیقتاً پیروی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حسینی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در گفتمان دینی تشکل دینی و انقلابی، اظهار کرد: تشکل‌های ایمانی با دو گونه اعضا شامل اعضای مدعی و اعضای حقیقی سروکار دارند.

وی افزود: مدعیان اهل زبان‌بازی و لاف زدن، اهل شعار و هیاهو و اهل قیافه گرفتن و خود نشان دادن هستند، درواقع اعضای ادعایی از اسم و رسم تشکل بهره می‌جویند بر سر سفره منافعش می‌نشینند و شکم از بهره‌های آن سیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: این افراد برای خود دکانی درست می‌کنند و منافع تشکیلات را به اسم خود مصادره می‌کنند، آنان تا آن جا که سخن از شعار باشد و ادعا و لاف گزاف زدن، گوی سبقت را از همه می‌ربایند، اما آنجا که پای عمل مطابق با آرمان‌ها و اصول و اهداف تشکل ایمانی به میان می‌آید، اولین غایب میدان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در الگوی تشکل شیعی همواره به تفاوت این دو سنخ عضو و ضرورت هوشیاری و آگاهی نسبت به مرز میان این دو تأکید می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: عضو ادعایی فقط در زبان و شعار و ادعا تشکیلات را همراهی می‌کند؛ اما عضو حقیقی هم با زبان آرمان‌ها و اهداف تشکل را طنین‌انداز می‌کند و هم در دل به آن‌ها ایمان دارد و هم در عمل خود اولین عمل‌کننده به آن‌هاست.

وی تصریح کرد: در حدیثی از امام معصوم داریم که می‌فرماید: «لیس من شیعتنا من قال بلسانه و خالفنا فی أعمالنا و آثارنا و لکنّ شیعتنا من وافقنا بلسانه و قلبه و اتّبع آثارنا و عمل بأعمالنا، أولئک شیعتنا» و تأکید می‌کند از شیعیان ما نیست آن‌که در زبان ادعای شیعه بودن ما را می‌کند در حالی که در اعمال با ما مخالفت دارد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اما شیعیان حقیقی کسانی هستند که هم به زبان و هم به دل با اهل‌بیت همراهی می‌کنند و از آنچه این بزرگواران گفته‌اند حقیقتاً پیروی کرده و همان‌گونه که اهل‌بیت عمل کرده‌اند آنان نیز عمل می‌کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات