۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۵۱۴۳
يادداشت؛

عنصر نامطلوب

عنصر نامطلوب
سفير انگليس در تهران يک عنصر امنيتي است و در سوابق خود حتي يک روز هم در نقش يک ديپلمات بازي نکرده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سفير انگليس در تهران يک عنصر امنيتي است و در سوابق خود حتي يک روز هم در نقش يک ديپلمات بازي نکرده است. او را در تجمع غيرقانوني چند دانشجو مقابل دانشگاه اميرکبير دستگير کردند که مشغول تهيه عکس و فيلم بوده است. بلافاصله دومنيک راب، وزير خارجه انگليس با اعتراض به بازداشت سفير، اين کار را نقض فاحش قوانين بين‌المللي توصيف نموده است. وزارت خارجه هم بلافاصله با رايزني با نيروهاي امنيتي، سفير را آزادکرده و دوباره او را براي اداي توضيحات احضار کرده است. البته جناب سفير به هنگام بازداشت از معرفي خود اجتناب ‌کرده، ‌اما پس از مدتي پشيمان شده و با زبان فارسي به معرفي خود پرداخته است.

از سوي ديگر، ترامپ هم صبح از خواب بلند شده و در صفحه توئيتر خود از تجمع غيرقانوني حمايت کرده و گفته است: «من در کنار شما ايستاده‌ام و از شجاعت شما الهام مي‌گيرم.»

در خصوص اين‌يکي، دو رخداد ذکر چند نکته حائز اهميت است:

۱- دنيا از تشييع باشکوه پيکر شهيد سليماني و ياران باوفايش هنوز در شوک و حيرت به سر مي‌برد که چگونه يک سردار شگفتانه در قلب ۸۰ ميليون ايراني و ميليون‌ها نفر در غرب آسيا جاي خود را بازکرده که در فقدان او اشک مي‌ريزند و قهرماني‌ها و پهلواني‌هاي او را درنبرد با تروريسم دولتي آمريکا و رژيم صهيونيستي تقدير و تقديس مي‌نمايند.

دنيا هنوز در شوک سيلي اول سپاه به‌صورت اشغالگران آمريکايي در پايگاه عين‌الاسد به سر مي‌برد که چگونه سربازان شهيد سليماني شجاعانه بر سر آن‌ها فرود آمدند و حکم «انتقام»، «انتقام» که از سوي ملت ايران صادرشده بود را اجرا کردند.

اين دو رخداد به‌گونه‌اي بود که ترامپ خفقان گرفته بود و نمي‌توانست در حالت آچمز واکنشي نشان دهد.

جاسوس خانه‌اش هم که در تهران تعطيل است. به سفير انگليس دستور داده برود جلوي دانشگاه اميرکبير، چند روسياه را جمع کند، يک عکسي و فيلمي و شعاري به بهانه سقوط هواپيماي اوکرايني تدارک ببيند، شايد يک‌راه تنفسي براي خود ايجاد کند.

ترامپ ۸۰ ميليون ايراني را در کف خيابان‌ها با فريادهاي خشمگينانه عليه نظام آمريکا نديد و در مقابل آن‌ها ايستاد،‌ اما چند نفر وطن‌فروش را جلوي در دانشگاه اميرکبير ديد و گفت: «من در کنار شما ايستاده‌ام.»

۲- وزير خارجه روسياه انگليس دستگيري سفير خود را نقض فاحش قوانين بين‌المللي مي‌داند و آن را محکوم مي‌کند، اما حمله يک ارتش اشغالگر در عراق به بالاترين مقام نظامي اين کشور و مهمان او را نمي‌بیند و محکوم هم نمي‌کند و آن را نقض قوانين بين‌المللي نمي‌داند.

وزير خارجه روسياه بريتانياي صغير، نقض عهد آمريکا در برجام را نمي‌بيند، قراردادي که ۶ کشور هسته‌اي جهان ازجمله انگليس آن را امضا کرده اند را ناديده مي‌گيرد و زير همه تعهدات برجامي مي‌زند، آن را نقض قوانين بين‌المللي نمي‌داند، اما حضور سفير خود را در يک تجمع غيرقانوني و دخالت در امور داخلي ايران را عين قوانين بين‌المللي مي‌داند. او اين دانش ديپلماتيک خود را در کدام دانشگاه به دست آورده که اين‌طور رسوا و بدون هيچ خجالتي آن را بيان مي‌کند. سفير لندن در تهران يک عنصر نامطلوب است، او را به جرم دخالت در امور داخلي ايران بايد اخراج کرد.

​​​​​​​۳- اما بيان چند کلمه در مورد اهميت اين جماعت معترض که تحت مديريت سفير انگليس تجمع غيرقانوني انجام دادند، خالي از لطف نيست.

يک‌صد سال پيش که جريان مشروطيت برپا شد، يک عده رفتند سفارت انگليس متحصن شدند و نسخه انگليسي مشروطه را سر ديگ پلوي سفارت نوشتند. اين‌ها از اعقاب و انصار و نسل همان مشروطه انگليسي هستند. اين‌ها در نهضت ملي در تأمين منافع انگليس در ايران زحمت‌ها کشيدند؛ در نهضت اسلامي امام خميني(ره) هم جزء پياده‌نظام آمريکا و انگليس بودند.

نمايندگان همين جماعت بودند که در فتنه سبز به پارلمان اروپا و کنگره آمريکا رفتند و التماس کردند براي نابودي ملت ايران، تحريم‌هاي فلج‌کننده تصويب کنند. حالا مأموريت يافته‌اند پس از قيام ملت ايران در حمايت از يک سردار ايراني بيايند به بهانه‌اي واهي از ملت ايران و از سردار سرافراز اسلام انتقام بگيرند و عکس او را پاره کنند و با سفير انگليس عکس بگيرند. اين رسواترين، زشت‌ترين و تهوع‌آورترين حرکت سياسي است که ممکن است مشتي وطن‌فروش از خود بروز داده باشند.

مردم ايران واقعا در سوگ مسافران هواپيماي مسافربري اوکرايني متأسف و متأثر هستند. اين سقوط محصول فضاي تهديدات نظامي ترامپ پديد آمد. همراهي با ترامپ در اين حادثه مصداق «اتم» وطن‌فروشي و همگامي با دشمن و پشت کردن به ملت  است. آن‌ها قادر نخواهند بود به شعور مردم ما توهين کنند و آمريکا را در اين حادثه تبرئه نمايند./1360/

منبع: رسالت
ارسال نظرات