۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۳۵۲۸۹
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

پاسخ به شرارت آمریکا کوبنده خواهد بود

پاسخ به شرارت آمریکا کوبنده خواهد بود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که پاسخ ایران به شرارت احتمالی آمریکا کوبنده خواهد بود.
به گزارش خبنرگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی وکلای ملت به شرح ذیل است:

سیلی سپاه به گستاخی آمریکا مقتدرانه بود

کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی ناجوانمردانه آمریکا که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی شد، گفت: سیلی مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به گستاخی آمریکا را عملیات غرورآفرین، مقتدرانه و عزتمدارانه ایران اسلامی و شایسته قدردانی می‌دانم.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت جان باختگان جمعی از تشییع کنندگان مراسم سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراین، ادامه داد: ضمن احترام به نتایج بررسی شورای نگهبان، خواستار بررسی اعتراضات وارده به این شورا هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه از آغاز دوره خدمتگذاری خود از ۷ خرداد سال ۹۵ تا کنون، بلا استثنا ۳ روز پایانی هفته را در حوزه انتخابیه حضور داشته و از نزدیک پیگیر مشکلات و محرومیات موکلین در منطقه بوده ام، عنوان کرد: بیش از ۳۵۰ پرواز داشته و در حوزه انتخابیه میان مردم حاضر بوده ام.

کرم پور در ادامه با بیان اینکه وظیفه ذاتی یک نماینده قانونگذاری، نظارت و پیگیری مطالبات است، اظهار داشت: در راستای انجام وظیفه خود در قانونگذاری موفق به افزایش ۴ الی ۱۰ برابری اعتبارات مصوب مجلس نسبت به لایحه دولت و پروژه‌های حوزه انتخابیه هستم که در طول سال‌های گذشته حداقل در استان فارس، بی سابقه بوده و البته کلیه اسناد آن نیز موجود است.

این نماینده مردم در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی از افزایش اعتبارات بیان داشت: در بخش راه‌های مواصلاتی، در جهت اجرای احداث باند دوم شیراز-فیروزآباد-جم با افزایش ۸ برابری در قیاس با دهه قبل، احداث راه آهن شیراز-فیروزآباد-فراشبند-بوشهر با افزایش ۵ برابری نسبت به سال‌های گذشته، بهسازی راه اصلی فیروزآباد-فراشبند-کازرون با افزایش اعتبار ۱۰ برابری نسبت به دهه گذشته، راه اصلی فیروزآباد-قیر-خانج افزایش ۵ برابری، راه اصلی قیر-جهرم-فسا افزایش ۴.۵ برابری داشته است.

وی افزود: در بخش نیرو، آبرسانی به شهر فیروزآباد از سد تنگاب، آبیاری و زهکشی سد دیگری در منطقه با افزایش ۵ برابری اعتبارات نسبت به ادوار گذشته و تخصیص بیش از ۳ برابر اعتبارات، در بخش بهداشت و درمان توسعه بیمارستان فیروزآباد و آمادگی برای افتتاح با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان، در بخش آموزش عالی تکمیل احداث آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه فیروزآباد و اخذ مجوز رشته و راه اندازی آن در اواخر سال ۹۸ را داشته ایم.

کرم پور اضافه کرد: در بخش ورزش احداث ۵ زمین چمن فوتبال که در مراحل پایانی بهره برداری است همچنین سالن‌های چندمنظوره ویژه بانوان در حوزه انتخابیه احداث شده و تکمیل ۴ سال ورزشی دیگر را داشته ایم و ۲۲ زمین فوتسال نیز به بهره برداری رسیده و به هیأت‌های ورزشی بالغ بر ۴ میلیارد تومان کمک شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: افزایش ۵ برابری حقوق مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، افزایش نقدی چند میلیاردی از طریق کمیته امداد، اعطای ۲ هزار فقره تسهیلات بانکی، در بخش آموزش و پرورش پیگیری جهت رتبه بندی فرهنگیان، تصمیمات جهت اجرای آیین نامه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت تمام مربیان و آموزش دهندگان واجد شرایط و حق التدریس، پرداخت پاداش بازنشستگان تا سال ۹۷، پرداخت معوقات نیرو‌های حق التدریس نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه گازرسانی عنوان کرد: افزایش ۶ برابری گازرسانی روستایی از سال ۹۵ داشته ایم و در بخش برق افزایش ۴.۵ برابری داشته ایم همچنین در حوزه عشایری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۶ میلیون تومان کمک مالی به عشایر و ثبت جهانی آثار باستانی را نیز داشته ایم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ۲ بار توسط ساواک دستگیر شدم و جزء نیرو‌های اصلی انقلابی در شهر فیروزآباد بودم و ۳ برادر شهید تقدیم انقلابی اسلامی کردیم، اولین نیرو در اعزام به مناطق جنگی بودم و فرمانده گردان بودم و همرزم شهید جهان آرا و در پایان جنگ محور عملیاتی را برعهده داشتم و بعد از جنگ نیز فرمانده نیرو‌های تیپ ۳۳ هوابرد المهدی در شرق کشور بودم و در غرب نیز به عنوان فرمانده تیپ دوم مریوان بوده و در تمام صحنه ها، جزء نیرو‌های مخلص و جان بر کف بوده ام. ۵۰ درصد جانبازی و ۷۲ ماه جبهه دارم که گوشه‌ای از سابقه انقلابی بودن و ولایتمدار بودن من است که اگر در مجلس بمانم سربازم و اگر در مجلس نباشم باز هم سرباز نظام خواهم بود.

مطابق کردار سردار سلیمانی، نباید سخنی گفت که موجب تفرقه در جامعه شود

سید فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمانش و همچنین جان باختگان هواپیمای اوکراینی و شهروندان کرمانی، گفت: امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و متعهدانه مسئولان، ضمن پیشگیری از بروز چنین حوادثی، زمینه آرامش خانواده‌های داغدیده و جامعه تامین شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز امروز کشور به ارتقای سرمایه‌ها و اعتماد اجتماعی است تا به پشتوانه این سرمایه‌ها اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محقق شود.

وی ادامه داد: یقینا باور داریم که افزایش این سرمایه‌ها در خلاء و معجزه گونه روی نمی‌دهد و زیرساخت‌های آن بر مدار شفافیت و عمل گرایی صادقانه و صالحانه مهیا خواهد شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در راستا با اشاره به توصیه‌های شهید سردار قاسم سلیمانی در رابطه با ارتباط با مردم، افزود: حاج قاسم می‌گفت آن دختر با حجاب یا کم حجاب هم فرزند ماست. این دختران جزوی از جامعه ما و خانواده ما هستند. بچه‌های ما هستند؛ لذا همگان به ویژه کسانی که تربیون به دست می‌آورند باید توجه داشته باشند به گونه‌ای سخن نگویند که موجب تفرقه و انشقاق جامعه شود و به قول شهید حاج قاسم خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری پیگیری‌های فراکسیون زنان برای تصویب طرح‌ها و لوایح، تصریح کرد: در این فراکسیون سیاست‌های کاهش فقر مطلق را به کار بستیم تا افزایش اعتبارات بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست را مصوب کردیم.

ذوالقدر گفت: بر این اساس این زنان را در برخورداری از اعتبارات پرداختی برای دیه محکومان جرایم غیر عمد و اخذ وام اشتغال زایی و کارآفرینی در اولویت قرار دادیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های عدالت جنسیتی و اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر موضوعات مورد پیگیری در فراکسیون زنان بود که باعث شد که زنان توانمند بیشتر در پست‌های مدیریتی حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در بخش دیگری از رویکرد‌های حمایتی از خانواده و زنان شاغل، افزایش مرخصی زنان از ۶ ماه به ۹ ماه و پیگیری مطالبات حقوق و مزایای زنان در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی و زنان شاغل با شرایط خاص و با هدف ایجاد امنیت شغلی و پاسخگویی به انتظارات حق فعالان در بخش‌های مختلف، بیمه قالیبافان، هنرمندان، راهنمایان تور‌های گردشگری و فعالان قرآنی و برخی مشاغل مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه بر مدار سرمایه‌های انسانی حرکت می‌کند از این رو خواست‌ها و انتظارات کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم مورد توجه جدی قرار گرفت و لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوانان تصویب شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم افزود: همچنین گروهی از کودکان جامعه به دلیل نداشتن شناسنامه از بی هویتی در رنج بوده و از فرآیند تحصیل و آموزش و بهداشت محروم بودند که در فراکسیون زنان تلاش‌های بسیاری برای تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان متولد از ازدواج مادر ایرانی با مردان خارجی صورت پذیرفت که امیدواریم با اجرای آن مشکلات آن‌ها تا حد امکان مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همینطور در خصوص پدیده کودک همسری نیز تلاش‌های برای پیشگیری از این مهم انجام شد که امیدواریم این موضوع در مسیر شرع و عرف و با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه و به دور از حاشیه سازی‌ها حرکت کند.

ذوالقدر گفت: کودکان دارای بیماری‌های خاص اوتیسم، EB، گوشه و پروانه ای، بودجه خاص در نظر گرفتیم و همچنین در این راستا لایحه حمایت از معلولان مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همگان می‌دانند فشار‌های اقتصادی و افزایش نرخ تورم باعث کاهش تمایل جوانان به ازدواج شده از این رو تلاش شده با رویکرد حمایتی برای تشکیل خانواده تسهیلات وام ازدواج را هر ساله متناسب با نرخ تورم افزایش دهیم و اجرای قانون تسهیل ازدواج را از طریق ابزار‌های نظارتی پیگیری و مطالبه کردیم که این قانون شامل تامین مسکن ارزان هم می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: برای موضوع افزایش اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بار‌ها از دولت خواستیم که موضوع متناسب سازی افزایش حقوق کارکنان با نرخ تورم و پرداخت مطالبات جامعه کارگری را انجام دهد.

وی ادامه داد: در این بین موضوع ورزش، سلامت، خانواده‌ها را پیگیری کردیم و در مجلس دهم بود که اختصاص ۲۷ دهم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش همگانی تصویب شد که کمک بسیاری به اتمام پروژه‌های ورزشی و توسعه ورزش همگانی، زنان، معلولان و ورزش مدارس داشته است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در خصوص اقدامات انجام شده برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، افزود: برای اولین بار با پیگیری‌های مجمع نمایندگان تهران توانستیم چهار دفتر در شهرستان‌ها احداث کنیم تا مشکلات مردم را رصد، پیگیری و مرتفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس توانستیم بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت، حمل و نقل، آلودگی هوا و جاده‌ها برطرف کنیم.

ذوالقدر گفت: از پیشگاه مردم شریف ایران زمین برای صبوری ها، همراهی ها، استقامت و انسجامی که در مقابله با مشکلات داخلی و دسیسه‌های دشمنان این مرز و بوم داشتند، تقدیر می‌کنم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلاء و توسعه کشور ثابت قدم باشیم.

هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخ کوبنده تری خواهد داشت

عباس پاپی زاده بالنگان نماینده مردم دزفول در پارلمان در نطق میان دستور خود گفت: آمریکای جنایتکار با اشتباه محاسباتی مرگبار خود تصور می‌کرد با ترورو نا جوانمردانه شهید سپهبد سلیمانی می‌تواند نظام و انقلاب را با چالش اساسی مواجه کند، اما با دست قدرتمند خداوند متعال صحنه ترور شهید سلیمانی به یکی از بزرگ‌ترین تجدید میثاق‌های تاریخ جهان معاصر تبدیل شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: قیام عمومی ملت ملت شریف ایران به خون خواهی سردار دل‌ها و ایجاد رستاخیز انسانی از اهواز و دزفول قهرمان تا سراسر کشور پیام‌های صریح به دولتمردان برای پایان غرب زدگی و دلبستگی به وعده‌های سراب گونه غرب داشت. پاسداشت قیام اخیر مردم استکبارستیزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان داشت: صحنه پساترور رستاخیز بین المللی را رقم زد که فرموده مقام معظم رهبری همه دلبستگان مقاومت خون خواه شهید سلیمانی هستند، از سرداران و سربازان عزیز سپاه پاسداران که با حمله موفق، دقیق و شجاعانه خود به پایگاه آمریکایی در عراق هیمنه ابرقدرت پوشالی آمریکا را در هم شکسته است و زمینه خروج آن را از منطقه فراهم کرده سپاسگزاریم و در تاریخ خواهند نوشت تنها کشوری که در مقابل آمریکا به خون خواهی از فرزند خود بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا را به خاک و خون کشید ایران اسلامی بود و یقینا هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخ کوبنده تری خواهد داشت.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تصریح کرد: جناب آقای رئیس جمهور علیرغم اینکه همگان از خطای انسانی و سقوط هواپیما و کشته شدن هموطنان عزیز به شدت داغ دار و متاثر هستیم، اما پذیرش شجاعانه و متواضعانه این اشتباه از سوی فرماندهان سپاه پاسداران الگوی عملی است برای دولتمردانی که با تصمیمات اشتباه کشور را به بیراهه کشاندند و معطل مذاکره با آمریکا و برجام ماندند، در حالی که بزرگترین رمز موفقیت در برابر تحریم‌ها تکیه بر توان تولید ملی و حمایت از نخبگان داخلی است، از این رو انتظار داریم دولت در پیشگاه مردم مظلوم ایران بابت تمام تصمیمات اقتصادی اشتباه که موجب رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش دارایی آن‌ها شده است شجاعانه در رسانه ملی عذرخواهی کند.

پاپی زاده در ادامه نطق میان دستور گفت: با وجود تحریم‌های سخت و فشار‌های اقتصادی در هفت سال گذشته با الهام از فرهنگ مقاومت و پایداری دزفول مقاوم و حمایت مردم و مسئولین اقدامات اساسی برای توسعه و پیشرفت دزفول صورت گرفته است، در بخش بهداشت و درمان احداث ۸ بیمارستان جدید دزفول را به قطب درمانی جنوب غرب کشور تبدیل کرده است، با افتخار می‌گویم بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تازه‌ترین بیمارستان تامین اجتماعی سراسر کشور است که با پیشرفت ۱۰۰ درصدی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان عزیز دزفولی می‌توانند تمام خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصیص زنان و زایمان دزفول با پیشرفت حدود ۱۰۰ درصد به عنوان تنها بیمارستان فوق تخصصی زنان در جنوب غرب کشور با برخورداری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دزفول را به قطب درمانی تخصصی منطقه تبدیل کرده است و منشأ خدمات بی نظیر برای جامعه بانوان خواهد بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد: مجمع بیمارستانی سوانح و سوختگی و غربالگری با پیشرفت ۱۰۰ درصدی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، بیمارستان بزرگ دزفول با ظرفیت ۴۰۰ تخت در فاز اول با پیشرفت ۵۰ درصدی به عنوان بزرگترین بیمارستان استان خوزستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان داشت: احداث بیمارستان خیبر با پیشرفت ۱۰۰ درصد، بیمارستان سردشت با پیشرفت ۹۰ درصد، بیمارستان بخش شهیون با پیشرفت ۷۵ درصد و بیمارستان بخش مرکزی به زودی به بهره برداری قطعی می‌رسد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در بخش کشاورزی احداث بزرگترین سردخانه جنوب غرب کشور در دزفول برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی، راه اندازی کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز و احداث دو کارخانه بزرگ چغندر قند از جمله فعالیت‌های زیر ساختی در بخش کشاورزی دزفول است. همچنین استقرار اداره مستقل کمرگ در دزفول و دریافت مجوز مرز هوایی فرودگاه، تصویب قوانین راه گشا مربوط به صادرات و ایجاد زمینه حضور تجار و بازرگانان خارجی از اقداماتی است که موجب افزایش ۳۰۰ درصدی محصولات کشاورزی دزفول شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان داشت: برگرداندن حداقل از ۶۰۰ هتکتار از اراضی پادگان قائمیه دزفول و اختصاص به سرمایه گذاری بزرگ صنعتی مانند کارخانه عظیم فولاد و دو کارخانه چغندر قند و تبدیل دزفول به یکی از قطب‌های صنعتی خوزستان از دیگر اقدامات در این حوزه است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: در بخش مهم راه و جاده‌های ارتباطی نیز می‌توان به شروع عملیات اجرایی جاده پاشنه زاگرس برای اتصال دزفول و شمال خوزستان به اصفهان، احداث فاز اول بزرگراه دزفول به اهواز با کاهش ۲۰ کیلومتری مسافت و آغاز احداث بزرگراه چهار راه آوج به میانرود اشاره کرد.

وی گفت: احداث و بهسازی بسیاری از جاده‌های روستایی شامل جاده بنوت به خیبر، جاده فیروز آباد به سبزآب و سربیشه، جاده ماهور برنجی، جاده سه راهی فضیلی به شهر چغامیش و تامین اعتبار برای تکمیل جاده‌های بخش شهیون، بخش چغامیش، زاویه‌ها از اهم فعالیت‌های صورت گرفته در بخش راه دزفول است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی دزفول، می‌توان به افزایش پرواز‌های فرودگاه دزفول از ۷ پرواز در هفته در سال ۹۱ به ۲۴ پرواز در هفته در سال ۹۸ همچنین به دریافت مجوز اتصال دزفول به شبکه راه آهن سراسری، تعیین مسیر میخکوبی مسیر ارتباطی و به زودی آغاز عملیات اجرایی راه آهن دزفول اشاره کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان داشت: از اهم فعالیت‌های قانونگذاری نیز می‌توان به برخی از موارد اشاره کرد، برای اولین بار پس از یکصد سال از اکتشاف نفت، تصویب و پیشنهاد نماینده دزفول به عنوان قانون دائمی و الزام وزارت نفت به پرداخت عوارض زیست محیطی که سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بودجه استان خوزستان اضافه می‌شود.

وی افزود: جلوگیری از ادامه پروژه‌های غیرکارشناسی و خسارت آور انتقال آب بین حوزه ای، پیشنهاد و تصویب بودجه حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با کانون‌های ریز گرد در ستان خوزستان در کمیسیون تلفیق مجلس، پیشنهاد و تصویب قانون تبدیل وضعیت معلمین پیش دبستانی، نهضتی و حق التدریس و پیشنهاد و تصویب برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان و کشاورزان زحتمکش.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس بیان داشت: در پایان عرض می‌کنم تمامی این اقدامات ثمره الهی و حمایت بی نظیر آحاد مردم بزرگوار دزفول است و برای رسیدن دزفول قهرمان به جایگاه مطلوب و واقعی علاوه بر استمرار و تلاشی خستگی ناپذیر، نیازمند آرامش، وحدت و همدلی بین یکایک مردم عزیز دزفول هستیم.

افراد زیادی از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند

محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی و یارانش را به رهبر انقلاب، خانواده‌های ایشان و دل‌سوختگان انقلاب تبریک و تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: از اقدام مقتدرانه و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران پایگاه عین الاسد آمریکا تقدیر می‌کنیم، زیرا با این اقتدار نظامی که به رخ جهانیان کشیده شد، رویای دشمن در مواجهه نظامی با ایران مقتدر به کابوسی بزرگ تبدیل شد.

وی ادامه داد: جان باختن جمعی از هموطنان که در حادثه هواپیمای مسافربری به شهادت رسیدند، موجب غم و اندوه همه ایران اسلامی شد؛ اینجانب ضمن تسلیت به تمامی خانواده‌های داغدار این حادثه به ویژه خانواده‌های محترم حسنی سعدی، مرادی و قاسمی از استان کرمان که در این حادثه به شهادت رسیدند، از خداوند متعال برایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر آرزومندم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با حذف ربح مرکب، تصریح کرد: طی چند وقت گذشته این موضوع در مجلس تصویب شده لذا نباید برای عملیاتی کردن آن تاخیر وجود داشته باشد.

پورابراهیمی داورانی گفت: یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی در کشور مسئله محاسبه ربح مرکب برای بازپرداخت تعهدات تسهیلات است لذا رییس کل بانک مرکزی باید این امر را تسهیل کند. در واقع برطرف شدن این مهم به حل مشکلات فعالان اقتصادی، کشاورزی، صنعت و خدمات کمک می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با پرداخت یارانه معیشتی، افزود: مسئولان عنوان کردند پایگاه جامع اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آن موضوع استحقاق یا عدم استحقاق مردم برای دریافت یارانه معیشیتی و پرداخت‌های مربوطه صورت می‌گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده‌ای از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند لذا بانک اطلاعاتی یا کامل نیست یا در حد یک بانک نیست؛ از رییس جمهور و وزارت کار می‌خواهیم بازنگری در این راستا صورت بپذیرد. مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که نباید از حق یاد شده محروم شوند.

وی در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان ادامه داد: امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیش بینی شد لذا تسریع در این امر اهمیت دوچندان دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای سال آینده نیز حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیشنهاد شده که به نظر می‌رسد این رقم باید افزایش یابد.

پورابراهیمی داورانی گفت: همچنین باید اذعان کرد بی عدالتی در آموزش و پرورش شکل گرفته، زیرا بسیاری از کارکنان اداری آموزش و پرورش از این طرح محروم شده اند که باید تصمیم لازم اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت حق التدریس‌های آموزش و پرورش، باید اقدامات لازم صورت می‌پذیرفت که هنوز به طور کامل محقق نشده است؛ حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری به حوزه بازنشستگان آموزش و پرورش می‌پیوندند که طبیعتا جایگزین‌ها باید افرادی باشند که سابقه بیشتری در عرصه همکاری با این وزارتخانه داشته اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: همسان سازی حقوق کارمندان دولتی و سازمان تامین اجتماعی امری مهم مسحوب می‌شود که باید به آن توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیازمند حمایت است لذا برای سال آینده حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که پیشنهاد می‌شود کمیسیون تلفیق این رقم را به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری برای پرداخت تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی اعتبار لازم درنظر گرفته شد لذا از دولتمردان می‌خواهیم آنچه به عنوان بدهی وجود دارد هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

بودجه باید به گونه‌ای تصویب شود که دولت از تصدی گری و شرکت داری خارج شود

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در بهارستان طی نطق میان دستور خود خطاب به دولت اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی کشور را دریابید، بانک‌های توسعه‌ای را موظف کنید تولیدکنندگان را مورد حمایت و پشتیبانی قاطع خود قرار دهند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که منافع بلندمدت بانکداران با منافع بلندمدت بخش‌های تولیدی به هم گره بخورد.

وی افزود: شرکت‌ها را مطمئن کنید منابع مالی آن‌ها قطع نخواهد شد، فهم بانکداران را بالا ببرید تا امکان مخاطره اخلاقی به حداقل ممکن برسد تا در شرایط سخت رکودی، تمایلی برای اذیت شرکت‌های تولیدی و یا فروش آن‌ها پیدا نکنند. روشن است چنین مدلی در تامین مالی، محتاج نظارت همیشگی بانک مرکزی و دولت در عمل کرده تسهیلات‌دهی بانک‌ها برای عدم ایجاد رانت است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم عزیز و شریف شهرستان نور از وزارت نفت انتظار دارند گازرسانی به شهر و روستا‌های بلده و روستا‌های ییلاقی دهستان میان بند را با سرعت بیشتری به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم نور از وزارت راه و شهرسازی این است که ساخت جاده نور - چمستان آلشرود، اتمام پل‌های نیمه‌تمام و سرعت دادن به پروژه در حال ساخت فاز ۲ کمربندی رویان- هندومرز و پل‌های غیر همسطح آن در اولویت قرار گیرد. همچنین خواهان اتمام ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین امام خمینی (ره) و بخش دیالیز آن از وزارت مسکن و شهرسازی هستند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد:مردم عزیز و شریف شهرستان نور انتظار دارند پروژه‌های عملیات ساخت درمانگاه لاویج، چمستان، رویان و اجرایی کردن اورژانس مصوب دریایی استان مازندران سرعت گیرد و خواسته شان از وزارت نیرو اجرایی نمودن پروژه‌های مصوب فاضلاب شهر‌های نور، رویان و ایزدشهر می‌باشد و خواهان اتمام پروژه‌های مصوب آب شرب گلندرود، انگتارود و لاویج هستند. از وزیر اتباطات نیز انتظار دارند مشکل آنتن دهی موبایل برای مناطق روستایی بخش محروم بلده، بخش مرکزی نور و چمستان مرتفع شود.

وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره حوزه انتخابیه گفت: کلنگ آغاز پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی معلم کلا، پروژه بزرگ آب شرب رابوی شمالی برای ۱۶ روستا، سد لاستیکی سرخرود، پروژه فاضلاب محمودآباد، کمربندی شرقی محمودآباد، ساختمان دیالیز و ارتقاء بیمارستان شهدای محمودآباد و پروژه درمانگاهی بیشه‌کلا بخشی از مطالبات مردم از مسئولین است که امیدوارم مورد توجه دولت و وزرا قرار گیرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات