۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۳۵۳۹۶
مدیر کل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ وقف

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ وقف
مدیر کل اوقاف لرستان به اهمیت وقف و تلاش برای ترویج این فرهنگ در جامعه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از وقف به عنوان کامل ترین نوع انفاق یاد کرد و بیان داشت: برکات وقف جاری است.

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: وقف کردن از سوی خیرین سبب تشویق دیگران در این زمینه می شود.

مدیر کل اوقاف لرستان با بیان روایتی به اهمیت وقف و انجام کار خیر اشاره کرد و یادآور شد: کسی که در زمان حیات خویش یک آجر در راه خدا بدهد، بهتر است از کسی که پس از مرگش تمام اموال خود را انفاق کند.

وی به قدمت وقف در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: وقف هایی در استان وجود دارد که قدمت آنها به ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پیش بر می گردد و مردم با توجه به نیت واقف از این وقف ها بهره مند می شوند و واقف نیز همچنان از ثواب آن بهره مند می شود.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر اهمیت توجه و هدایت نیت واقف بیان کرد: با هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه می توان در رفع بسیاری از مشکلات همچون کمک به نیازمندان، ایتام، ازدواج جوانان و دیگر نیازها اقدامات مؤثری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها فرصتی را فراهم می آورد تا بتوان در تبیین و ترویج فرهنگ وقف و جلب توجه خیرین در این حوزه اقدامات گسترده ای انجام داد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات