۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۳۵۴۱۰
ارتش عراق:

به «نتایج مهمی» درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس رسیده‌ایم

به «نتایج مهمی» درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس رسیده‌ایم
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که دولت عراق به نتایج مهمی درباره ترور شهیدان «سردار سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی عراق اعلام کرد که کمیته تحقیق درباره ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس هیئت الحشد الشعبی به نتایح مهمی دست یافته است.

خلف گفت: «این کمیته تحقیق به نتایج مهمی دست یافته است و این کمیته پنجره‌ای از پنجره‌های تحقیقات عمیق را برای طرف‌های دیگر باز می‌کند.»

این سخنگو با اعلام این‌که «دستگاه اطلاعات و اطلاعات داخلی مکلف به پیگیری تحقیقات درباره ترور سردار سلیمانی و المهندس شده‌اند»، افزود: «این تحقیقات چه بسا از مرزهای عراق فراتر رود و تحقیقات این کمیته هنوز به پایان نرسیده است.» اشاره وی به سوریه است که سردار سلیمانی اندکی پیش از به شهادت رسیدن از این کشور  وارد عراق شد.

خلف خاطرنشان کرد که ریاست کمیته تحقیق را «یاسین الیاسری» بر عهده دارد که همچنین متشکل از نمایندگان تمامی نهادهای امنیتی و سازمان هواپیمایی و ناظران هوا و فضا است.

این سخنگو اضافه کرد: «کمیته تحقیق درباره ترور المهندس و سردار سلیمانی، گزارش نهایی خود را به نخست‌وزیر ارائه خواهد داد.»/983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات