۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۳۵۱۱۸
عضو پارلمان عراق:‌

آقای ترامپ، آمریکاست که 20 تریلیون باید غرامت بدهد

آقای ترامپ، آمریکاست که 20 تریلیون باید غرامت بدهد
عضو پارلمان عراق گفت: آقای ترامپ، عراق است که باید از واشنگتن خسارت 20 تریلیون دلاری ناشی از اشغالگری و جنایت کشتار جمعی آمریکا در عراق دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سلام الشمری» عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی الصدر در پارلمان عراق روز دوشنبه از آمریکا خواست ۲۰ تریلیون دلار غرامت نابودی عراق را به بغداد بدهد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، الشمری در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول همه ویرانی‌هایی است که بر سر عراق آمده است، گفت: «آمریکا باید خسارتی را که به عراق وارد کرده و بر اساس برآوردهای بین المللی بیش از ۲۰ تریلیون دلار است، پرداخت کند».

وی افزود: «رییس جمهور آمریکا پشت سر هم می‌گوید عراق باید غرامت بدهد، اما درباره این قضیه خود را به فراموشی زده که تخریب و ویرانی سنگینی که بر سر عراق آمد، دولت‌های پیاپی آمریکا مقصر آن بودند».

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: «اشغالگری آمریکا در عراق و رفتارهای تروریستی آن در این کشور به سرحد یک کشتار جمعی رسیده است و باید علیه آن به محاکم بین المللی شکایت کرد و همچنین علیه کسانی که اقدامات تروریستی آنها علیه ملت عراق ثابت شود».

او دونالد ترامپ را خطاب قرار داد و پرسید: «چه کسی حق مطالبه غرامت را دارد؛ عراقی‌هایی که در برابر اشغالگران و گروهک تروریستی داعش  مقاومت کردند و خون پاکشان در این راه ریخته شد و شهرهایشان را ترک کردند و در ارودگاه‌ها ساکن شدند یا بی هیچ بحثی حق را به خودتان می‌دهید؟».

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» هشدار داد در صورتی که عراق، نظامیان آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی که ایالات متحده در این کشور غرب آسیایی کرده  است، بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند.

وی در این خصوص گفت: «من گفتم، اگر ما (از عراق) خارج شویم، باید به ما هزینه بدهید. اگر ما (از عراق) خارج شویم....شما باید پولی را که وارد (عراق) کردیم به ما بدهید».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چگونه قصد دارد از عراق غرامت دریافت کند، گفت: «ما در حال حاضر مبالغ زیادی از پول آنها را در اختیار داریم. ما پول زیادی از آنها را در اختیار داریم. ما ۳۵ میلیارد دلار از پول آنها را در حال حاضر در حسابی داریم و من فکر می‌کنم آنها با پرداخت مبلغ موافقت کنند. فکر می‌کنم که آنها با پرداخت پول موافقت کنند در غیر اینصورت ما در آنجا می‌مانیم».

منبع: فارس
ارسال نظرات