۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۵۶۰۴

در انتظار خطبه تاریخ ساز

در انتظار خطبه تاریخ ساز
کاربران در فضای مجازی به استقبال نمازجمعه تهران به امامت رهبر انقلاب رفتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، درحالی که فردا پس از حدود هشت سال، خطبه های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد، در محافل مختلف خبری و شبکه های اجتماعی، از این نماز با عنوان «نماز جمعه تاریخ ساز» یاد می شود.این تحلیل از آن‌جا قوت بیشتری گرفت که طی چند روز گذشته چند تحول مهم به وقوع پیوسته است و انتظار می رود رهبر معظم انقلاب نکاتی را در باره این شرایط بیان کنند .شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه او و همرزمانش ،پاسخ قاطعانه ایران به آمریکا و موشک‌باران دژ اصلی آمریکادر عراق که برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم توسط یک کشور علیه پایگاه های نظامی ایالات متحده انجام شد ، سانحه غمبار سقوط بوئینگ اوکراینی و همچنین ورود سه کشور اروپایی عضو برجام به مرحله جدید که احتمال لغو این توافق را افزایش داده است؛ از جمله مواردی بوده که این روزها به موضوعات اصلی خبری داخل و بعضا خارج کشور بدل شده است .

روزگذشته ستاد نماز جمعه تهران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و ملت مؤمن و سرافراز ایران اسلامی بار دیگر صحنه‌هایی از همبستگی، شکوه و عظمت خود را به نمایش خواهند گذاشت. ارائه توضیحات بیشتر درباره این مراسم و نحوه حضور نمازگزاران در آن امروز اعلام خواهد شد.

آخرین بار در 14 بهمن سال 90، در کوران بیداری اسلامی و تحولات منطقه، نماز جمعه پایتخت به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد که بیان بخشی از خطبه های آن نماز به زبان عربی توسط حضرت آیت ا... خامنه ای بازتاب گسترده ای داشت. درهمین حال پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا... خامنه ای (Khamenei.ir) روز گذشته نماهنگی را درباره این نماز منتشر کرد. در بخشی از این نماهنگ این جمله رهبر انقلاب که «بنده این جا در منبر نماز جمعه، در خطبه‌ای که در حکم نماز است، حقایق را باید بیان بکنم» گنجانده شده است که مربوط به خطبه نمازجمعه مهم 29 خرداد سال 88 است. کاربران در فضای مجازی با دعوت از مردم برای حضور در این نماز جمعه، پیش بینی کرده اند که در خطبه های این نماز، نکات مهمی درباره شرایط کشور توسط رهبر انقلاب بیان شود./1360/

منبع: خراسان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
بسم الله الرحن الرحیم . اگر عقل خود را بگیری بکار . بخواهی کمک از خداوندگار . . به انصاف و عدلت کنی داوری اگر باختری باشی یا خاوری . . پذیرا شوی حکم این رهبری . به رستاری هر دو کون ره بری . و گر نه به ابلیس دل داده ای . ز فهم و خرد دور افتاده ای . حیاتت نبر پس بخفت بسر . بیفزا بعقلت مدام ای پسر .
0
0