۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۳۵۶۴۱

سیر تا پیاز پروژه آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها + تصاویر

سیر تا پیاز پروژه آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها + تصاویر
آشوبگران بعد حادثه هواپیمایی اخیر تلاش کردند با ایجاد ناآرامی فضای دانشگاه‌ها و جامعه را ملتهب کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، تشییع با شکوه سردار سلیمانی و همرزمانش در کشور و حضور گسترده و میلیونی مردم در این مراسم و همچنین سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انتشار گسترده این وقایع در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی عصبانیت شدید دشمنان داخلی و خارجی نظام و مردم را در پی داشت، ولی از آنجایی که عظمت حضور ملت در دفاع از آرمان‌ها و شهیدان انقلاب هیچ راهی را برای ابراز اندام آشوبگران باقی نگذاشته بود، سکوت سنگین آن‌ها را برای مدتی شاهد بودیم.

مردمی که در غم از دست دادن سردار سلیمانی لباس سیاه بر تن کرده بودند، مجددا برای از دست دادن تعدادی از هموطنان در حادثه هواپیمایی اوکراین عزادار شدند.

* سوءاستفاده از ماجرای جان‌باختگان حادثه هواپیمایی

در این میان آشوبگران همچنان لب به سکوت بسته بودند و صدایی از آن‌ها در نمی‌آمد، تا اینکه بیانیه ستادکل نیرو‌های مسلح و اتفاقات بعد از آن بهانه‌ای شد برای سودجویان تا به واسطه آن و با استفاده از احساسات مردم دست به اقدامات ساختارشکنانه بزنند.

سناریوی آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها/ دروغ‌پردازی با تصاویر جعلی

فرصت‌طلبان بعد از اینکه مشخص شد اتفاق رخ داده برای هواپیمای اوکراین یک خطای غیرعمدی بوده تمام تلاش خود را کردند تا به بهانه‌های مختلف از موضوع سوءاستفاده کرده و به انقلاب و نظام ضربه بزنند.

در همین راستا برخی جریانات در بیرون و داخل دانشگاه با انتشار فراخوان‌هایی از دانشجویان و مردم برای حضور در مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه دعوت کردند و بسیاری از مردم و دانشجویان نیز که عزادار از دست دادن هموطنان خود بودند با توجه به این فراخوان‌ها در مقابل دانشگاه‌هایی مانند شریف و امیرکبیر جمع شدند، زمان زیادی از تجمع دانشجویان نمی‌گذشت که برخی عناصر سودجو که از قبل هماهنگ کرده بودند مراسم گرامیداشت یاد شهدای حادثه هواپیمایی را به یک تجمع ساختارشکنانه تبدیل کردند.

* حضور سفیر انگلیس در میان آشوبگران!

یکی از اتفاقات عجیب در این تجمعات حضور سفیر انگلیس مقابل دانشگاه امیرکبیر بود که توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شد و همین موضوع نشان داد پشت پرده این اتفاقات کشور‌هایی مانند انگلیس نیز قرار دارند.

با بررسی شعار‌های هماهنگی که فرصت‌طلبان در تجمعات غیرقانونی در دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر، شریف و شهیدبهشتی سر دادند و با توجه به رفتار‌هایی که آن‌ها در این روز‌ها از خود نشان دادند به وضوح مشخص شد که مطالبات آن‌ها هیچ ربطی به مسئله جان باختگان حادثه هواپیمایی ندارد و این افراد سعی دارند با تحریک دانشجویان و با سوءاستفاده از فضایی که در جامعه ایجاد شده، اهداف و منافع خود را پیگیری کنند.

* انتشار تصاویر جعلی برای برانگیختن احساسات دانشجویان

برخی از کانال‌های مرتبط با آشوبگران در دانشگاه امیرکبیر هم با انتشار برخی تصاویر و ارتباط دادن آن با تجمعات غیرقانونی مدعی شدند که تعدادی از دانشجویان توسط نیرو‌های بسیج و دانشجویان انقلابی به شدت آسیب دیده‌اند که بعدا مشخص شد تصاویر منتشر شده جعلی و مرتبط با اخبار دیگری است.

سناریوی آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها/ دروغ‌پردازی با تصاویر جعلی

یکی از تصاویر که به ادعای فرصت‌طلبان مربوط شکستگی سر و کبودی بازوی دانشجویان بود، در اصل به رضا یزدانی کشتی گیر ایرانی و آسیب‌دیدگی او در مسابقات مربوط می‌شد که قبلا در رسانه‌ها منتشر شده بود.

سناریوی آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها/ دروغ‌پردازی با تصاویر جعلی

سناریوی آشوبگران برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه‌ها/ دروغ‌پردازی با تصاویر جعلی

در برخی از دانشگاه‌ها ساختارشکنان با سردادن شعار‌هایی مانند «اساتید، دانشجو؛ حمایت، حمایت» تلاش داشتند تا اساتید و دانشجویان دیگر را با خود همراه کنند و وقتی با پاسخ منفی اساتید و دانشجویان مواجه شدند با سر دادن شعار‌هایی توهین‌آمیز واکنش نشان دادند.

البته در این میان دانشجویانی هم بودند که بدون ایجاد درگیری و ناآرامی و تنها با روشن کردن شمع یاد جان باختگان حادثه را گرامی داشتند.

اقدامات صورت گرفته از سوی هنجارشکنان، موجب شد تا بسیاری از دانشجویان به ساختارشکنی‌های صورت گرفته انتقاد کنند. در بسیاری از دانشگاه‌ها نیز در اعتراض به این اقدامات ساختارشکنانه تجمعاتی برگزار شد.

* ایستادگی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در مقابل فرصت طلبان

سوالی که هم اکنون مطرح است این است که این افراد اگر واقعا قصد عزاداری برای جان باختگان حادثه هواپیمایی با مطالبه‌ای در این باره دارند پس چرا در تجمعات غیرقانونی خود و درست در زمانی که مردم و دانشجویان عزادار اتفاقات رخ داده هستند، دست و صوت می‌زنند و شعار‌های ساختارشکنانه می‌دهند، چرا تصاویر و بنر‌های سردار سلیمانی را پاره می‌کنند، چرا برنامه‌هایی که برای گرامیداشت شهدای حادثه هواپیمایی برگزار می‌شود را برهم می‌زنند و.

از این سوال‌ها مهمتر اینکه چرا این افراد بعد از اینکه خبر حادثه هواپیما اعلام شد، هیچ اقدامی برای گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه انجام ندادند و تنها زمانی که متوجه شدند این اتفاق یک خطای انسانی و غیرعمدی بوده به یاد جان‌باختگان افتادند؟

ایستادگی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در مقابل فرصت طلبان نشان داد که مشت این افراد و جریانات دیگر برای دانشگاهیان باز شده و این عناصر آشو‌بگر نمی‌توانند با چنین صحنه‌سازی‌هایی دانشجویان را فریب دهند./1360/

منبع: فارس

ارسال نظرات