۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۳۵۸۱۰
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

توجه حوزه علمیه خراسان به رویکرد تحولی و آینده حوزه علمیه

توجه حوزه علمیه خراسان به رویکرد تحولی و آینده حوزه علمیه
حجت الاسلام فتح اللهی با اشاره به همکاری حوزه علمیه خراسان با دیگر حوزه های علمیه، گفت: مسائل کلان حوزه را مورد توجه قرار داده ایم تا در آینده حوزه از زمان عقب نیفتیم.

حجت الاسلام صفر علی فتح اللهی، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به توجه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان به مسایل تحولی و آینده حوزه علمیه خراسان با توجه به فرمایش رهبری تأکید کرد.

وی اظهار کرد: همزمان با صدور حکم رهبری در انتصاب اعضای شورای عالی در سال 95 که به رویکرد تحولی در حوزه های علمیه تأکید داشتند، این رویکرد در کمیسیون های شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام فتح اللهی ابراز کرد: از سال 95 برنامه هایی در بخش دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان از جمله برگزاری اجلاسیه سالانه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه دنبال شد و رویکرد تحولی و آینده حوزه در این کمیسیون ها مطرح شده و مورد پیگیری قرار گرفت و در سال 96 نیز این اجلاسیه های سالانه با پیش برنامه هایی با رویکرد تحولی برگزار شد و مسائل پیرامون آن در این اجلاسیه ها مطرح شد و خروجی های خوبی نیز داشت.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان با حوزه های علمیه قم، تهران و اصفهان ارتباط داشته و برنامه هایی داشتند تا به برنامه های کلان حوزه توجه اساسی شود و با پیگیری و رایزنی با این حوزه ها توانستیم در موضوع آینده حوزه و رویکرد تحولی پای کار آمده و با حضور بزرگان این حوزه در اجلاسیه سال 97 این موضوع  کلید خورد.

وی با اشاره به همکاری حوزه علمیه خراسان با دیگر حوزه های علمیه کشور در بررسی آینده حوزه علمیه، بیان داشت: این توفیق در جوار علی بن موسی الرض(ع) حاصل شد تا به این مسأله ملی و بین المللی پرداخته و مسائل کلان حوزه را مورد توجه قرار داده تا در آینده حوزه از زمان عقب نیفتیم.

حجت الاسلام فتح اللهی به برگزاری نشست های تخصصی در راستای رویکرد تحولی حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: دو نشست تخصصی مجاورت اجتماعی حوزه و بحث تخصص گرایی در حوزه های علمیه از جمله برنامه های دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در راستای رویکرد تحولی است که با حضور صاحبنظران برگزار می شود.

خاطرنشان می شود، نشست تخصصی مجاورت اجتماعی حوزه با حضور فضلا و علمای حوزه علمیه مشهد و قم 26 دی در تالار ولایت برگزار شد همچنین نشست تخصصی «تخصص گرایی در حوزه های علمیه» پنج شنبه این هفته با حضور فضلا و علمای حوزه های علمیه کشور و به همت دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تالار ولایت برگزار خواهد شد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات