۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۳۵۸۲۸

بدن خود را با این ۱۰ روش ساده سم‌زدایی کنید

بدن خود را با این ۱۰ روش ساده سم‌زدایی کنید
بسیاری از سموم و مواد سمی در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم همین طور برای خودشان پرسه می‌زنند و ازین سو به آن سو می‌روند. به همین دلیل، ما را در برابر تاثیر آن‌ها آسیب‌پذیر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، برخی از مواد شیمیایی سمی در غذا، هوا و حتی ابزارهای مورد علاقه ما نظیر آفت‌کش، جیوه و حتی اورانیوم هم جزو آن دسته از موادی هستند که برای سلامت ما تهدیدآمیز محسوب می‌شوند. ما می‌توانیم با سم‌زدایی بدن از یک سری مشکلات سلامت جسم که با قرار گرفتن در معرض سموم آغاز می‌شود پیشگیری کنیم.

ما امروز در روزیاتو ۱۰روشی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با کمک آنها بدن خود را سم‌زدایی کرده و دوباره سلامت واقعی‌تان را به دست بیاورید.

روش اول: از زغال فعال‌شده استفاده کنید

زغال فعال‌شده الزاما به چوب‌های سوخته، خاکستر و حتی پوست نارگیل می‌گویند. مواد سوخته‌شده هیچ اکسیژنی ندارند و بسیار جاذب هستند. این مواد می‌توانند بیشتر سموم، فلزات سنگین و سموم بدن را دفع کنند. به شما توصیه می‌شود که یکی از این قرص‌ها را قبل از غذا بخورید.

روش دوم: به میزان فراوان آب بنوشید

آب یک منبع طبیعی برای دفع کردن مواد بد موجود در بدن است. هر چه بیشتر آب بنوشید، سموم بدن شما از طریق مجرای ادراری سریع‌تر خارج و دفع می‌شود. یک نوشیدنی دیگر نیز وجود دارد که هم بر پایه آب است و هم می‌تواند به بدن شما در سم‌زدایی کمک کند: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را به یک گالن آب اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید. هر روز صبح مقداری از این مایع را بنوشید.

روش سوم: از قند یا شکرهای فرآوری‌شده دور بمانید

قند یا شکرهای فرآوری‌شده حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که باعث می‌شوند بدن متابولیسم یا سوخت و ساز طبیعی خودش را مسدود کرده و گلوکز بیش از اندازه‌ای را در خون تولید کند. بنابراین، با مصرف قند و شکر یک برنامه نادرست و مخرب برای افزایش وزن و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت خواهید داشت. استفاده از شکر قهوه‌ای ارگانیک، شربت افرا و دیگر شیرین‌کننده‌های طبیعی همان تاثیر شیرین‌کننده اما مفید را خواهد داشت. در نهایت، زمانی که هوس خوردن چیزهای شیرین در شما موج می‌زند، متوجه خواهید شد که بدن شما لازم دارد از شر این قندهای اضافی بدن راحت شود.

روش چهارم: مواد غذایی ارگانیک بخورید

سبزیجات، میوه‌ها و گوشت ارگانیک حاوی مواد سمی مانند آفت‌کش یا آنتی‌بیوتیک نیستند. ارگانیک بودن سوخت و ساز بدن را بهتر کرده و به سیستم گوارشی شما کمک می‌کند که با دفع عناصر سمی و غیرضروری از بدن عملکرد بهتری داشته باشد. غذاهای فرآوری‌شده هرگز مواد مغذی کافی را مانند غذاهای ارگانیک ندارند. خودتان سبزیجات را در باغچه خانگی‌تان پرورش دهید یا آنها را از کشاورزان بومی بخرید.

روش پنجم: هوا را پاکیزه و عاری از سموم کنید

سموم و مواد سمی موجود در هوای آلوده ممکن است از طریق پنجره‌های باز وارد خانه شما شوند. بنابراین، تصفیه و خالص کردن هوا ایده خوبی است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید نفس‌هایی که می‌کشید عاری از هر گونه مواد بد و مضر هستند. اگر توان مالی کافی دارید، خرید یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند بهترین ایده برای تمیز کردن هوای منزل شما باشد. یادتان باشد که پاک کردن همیشگی کف خانه و مبلمان با یک تی تمیز و مرطوب می‌تواند در تصفیه هوا برایتان مفید باشد.

روش ششم: به جای قهوه صبحگاهی، چای سبز بنوشید

قهوه، مخصوصا انواع تصفیه نشده، حاوی کافستول است؛ یعنی مولکول دیترپنویید که میزان کلسترول را افزایش می‌دهد. با تغییر این عادت و نوشیدن چای سبز یا هر چای گیاهی دیگر می‌توانید از انباشت کلسترول بد در خون پیشگیری کنید.

روش هفتم: گاهی اوقات روزه بگیرید

ما همیشه و هر روز در حال خوردن هستیم و گاهی زیادتر از روزهای دیگر غذا می‌خوریم. علاوه بر این، بیشتر چیزهایی که ما می‌خوریم از غذاهای فرآوری‌شده و قندهای اصلاح‌شده تشکیل شده است. اگر یک یا دور روزه بگیرید، می‌توانید بدن خود را از مواد مضر و سمی پاک کنید و با کاهش اشتهای خود، بدن را برای یک رژیم غذایی سالم‌تر آماده کنید.

روش هشتم: به سونا یا ورزش بروید

تعرق یک راه طبیعی برای پاک کردن بدن از سموم است. هر چه بیشتر عرق کنید، تمیزتر می‌شوید. به سونا بروید و عرق کنید. البته، حتما قبل از انجام این عمل و قرار دادن خود در معرض دمای بالا حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است برای برخی از افراد با عوارض جسمی خاص سونای خشک توصیه نشود.

روش دیگر برای تعرق ورزش کردن است. ورزشی را انتخاب کنید که بیشتر مناسب شماست و مدام آن را پیگیری کنید. فراموش نکنید که بعد از ورزش کردن دوش بگیرید و پوست خود را از تمام عرق‌ها پاک کنید.

روش مهم: پروبیوتیک‌ها و غذاهای پروبیوتیک‌دار را غذای دلخواه خود کنید

سیستم گوارش شما و خوبی نحوه عملکرد آن نکته مهمی در پاک‌سازی بهتر بدن است. برای تسهیل در عملکرد بهتر معده و روده خوب است پروبیوتیک‌هایی مانند مکمل مصرف کرده یا غذاهای حاوی پروبیوتیک طبخ کنید. یکی از غنی‌ترین غذاهای حاوی پروبیوتیک کفیر یا ماست خالص است. حتما حداقل روزی یک بار ماست یا کفیر بخورید تا سیستم گوارش‌تان حسابی قدردان شما شود.

روش دهم: تهیه آبمیوه یا اسموتی‌هایی که بدن را سم‌زدایی می‌کند یاد بگیرید

عادات غذا خوردن خود را تغییر دهید تا در سم‌زدایی بدن مؤثرتر باشد. به میزان فراوان از فیبرهای رژیمی خام استفاده کنید تا گوارش شما بهتر شده و سیستم گوارشی شما به طور طبیعی پاک شود. با میوه و سبزیجات یا غذاهای پروبیوتیک مانند کفیر یا ماست اسموتی‌های خوشمزه درست کنید. شما می‌توانید ترکیبات را تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که از مواد خوراکی خام استفاده می‌کنید. البته، فراموش نکنید قبل از مصرف مواد غذایی خام را خوب بشویید.

سم‌زدایی ویژه: سم‌زدایی یون در آب

سم‌زدای یون در آب یا آب‌یونی (Ion-water detox) روش دیگری برای خلاص شدن از شر سموم بدن است. سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها این گزینه را بعد از انجام پدیکور در اختیار مشتری قرار می‌دهند. شما می‌توانید خودتان این محصول سم‌زدا را از فروشگاه‌های آنلاین بخرید و از آن در خانه استفاده کنید.

در این مطلب، به شما ۱۱ روش برای پاک‌سازی بدن از شر سموم آموزش دادیم. شما کدام روش را برای سم‌زدایی بدنتان انتخاب کرده و چطور از آن استفاده می‌کنید؟ پاسخ خود را در قسمت ارسال نظر با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذارید./1360/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
یکی از بزرگترین خطرات دنیایی حاضر مصرف بالای قند و شکر است
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کم خوری و روزه گرفتن و ورزش کردن برای بدن بسیار مفید است این روش ها را بیشتر ترویج دهید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
با سلام
ممنون از نظر و پیشنهاد مفید شما.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
خواب بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. بدون داشتن خواب مناسب، امکان دارد وزن تان افزایش بیابد، سیستم ایمنی بدن تان به خطر بیفتد، و البته انرژی طبيعي ندارید. متأسفانه محرومیت از خواب، خيلي رایج است به دلیل آن که ما براي انجام کارهای ديگر قید خواب را می زنیم.
مشکل این است که کمبود خواب بعد از مدتی میتواند شما را گرفتار کند. بدن تحلیل میرود و این امر منجر به ناتوان شدن سیستم ایمنی ميشود و در نتيجه شما راحت تر بیمار خواهید شد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
در بعضی موارد براي دفع مواد سمی بدن از موادی مثل دمنوش بابونه استفاده ميکنند که علاوه بر دفع مواد سمی از طريق ادرار و عرق کردن سبب تنظیم قند و چربی خون هم ميشود .
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
خوردن زغال حرام است
0
0