۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۳۵۸۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نبرد روایت‌ها مهم‌ترین اصل در تقابل با امپراتوری رسانه‌ای دشمن است

نبرد روایت‌ها مهم‌ترین اصل در تقابل با امپراتوری رسانه‌ای دشمن است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نبرد روایت‌ها و جنگ روانی و رسانه‌ای و تبلیغاتی امپراتوری رسانه‌ای دشمن بر موضوع انحراف دشمن‌شناسی متمرکز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی، با اشاره به منطق مقابله با دشمن در اندیشه امام خامنه‌ای، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مردم قم در بیان وظایف مردم در مقابله با توطئه‌های دشمنان، نکات کلیدی و راهبردی را بیان فرمودند.

وی افزود: دشمن‌شناسی و شناخت دشمنی و ابعاد دشمنی و ترفندهای دشمنی دشمن و راه‌ها و ابزار مقابله با آن در بیان امامین انقلاب اسلامی، یکی از پرتکرارترین مطالب و توصیه‌ها و هشدارها است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به تقابل دو اندیشه سازش و چالش در این راستا، اظهار کرد: منطق یعنی این‌که کاری که انجام می‌دهیم، بدون ریشه و مبنا نیست، از یک استحکام فکری و معرفتی و تجربی برخوردار است و درباره دشمن‌شناسی و رویارویی با دشمن نیز، بحث همین است.

وی تصریح کرد: عده‌ای واداده و مرعوب یا معاند از ابتدای انقلاب تا به حال جبهه انقلابی و امامین انقلاب را به خاطر توجه به دشمن مراقبت از دشمن و کیدهای او و مقابله با خصم سرزنش کرده و با طرح نظریه منسوخ توهم توطئه سعی در سست کردن باورها و محاسبات و رفتارهای مردم انقلابی در مواجهه با دشمن دارند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: درواقع بخش اصلی از جنگ شناختی استکبار بر همین مقوله استوار شده است و نبرد روایت‌ها و جنگ روانی و رسانه‌ای و تبلیغاتی امپراتوری رسانه‌ای دشمن بر همین امر استوار شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند چند نکته را به ما بقبولانند؛ ازجمله اینکه تعریف انقلاب اسلامی و امامین انقلاب از دشمن تعریف دقیقی نیست. می گویند اساساً تعریف ایدئولوژیک از دشمن و دشمنی غلط بوده و تعریف دوست و دشمن بر اساس منافع ما است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: منافع نیز در نگاه ایشان منافع محدود به تمناهای مقطعی و زودگذر است، از دیدگاه این گروه مبارزه آرمانی با استکبار معنایی ندارد و همواره ما را در حالت جنگ و تهدید نگاه می‌دارد؛ بنابراین ممکن است زمانی منافع ما در اوایل انقلاب در مبارزه با آمریکا بوده و این دولت، دشمن اصلی ما هم بوده است؛ اما اکنون چنین نیست در حالی که از نظر منطقی و عملی دشمنی و عداوت آمریکا با ما هیچ گاه حتی کاهش هم نیافته است؛ ازاین‌رو تقابل و مبارزه انقلاب اسلامی با سرکرده استکبار همچنان باید تداوم داشته باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات