۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۳۵۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی:

فعالیت جوانان در فضای مجازی باید جهت دهی و هدایت شود

فعالیت جوانان در فضای مجازی باید جهت دهی و هدایت شود
امام جمعه بجنورد گفت: فضای مجازی بی در و پیکر بوده و اگر نتوانیم جوانان خود را در فضای مجازی جهت‌دهی و هدایت کنیم دشمنان آن‌ها را شکار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت بهره گیری از فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی، اظهار کرد: یکی از بسترهای اجرایی شدن طرح‌های فرهنگی و دینی، فعالیت نهادهای فرهنگی در فضای مجازی است؛ زیرا تولیدات فضای مجازی می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای در این راستا داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید متولیان و مراکز فرهنگی، فضای مجازی را به دست بگیرند، تصریح کرد: مراکز فرهنگی نبض فرهنگ هستند و باید به درستی تنظیم شوند و درست بزنند تا همه درست بیندیشند.

وی با بیان اینکه در مقابل هجمه‌های فرهنگی باید جبهه قوی و منسجمی راه‌اندازی کنیم، اضافه کرد: باید در مقابل شبهات از دین دفاع کرده و دین را در فراز بالاتری هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید جوانان را به فضای مجازی بیاوریم اما این حضور را جهت‌دهی کنیم؛ زیرا فضای مجازی بی در و پیکر بوده و اگر نتوانیم جوانان خود را در فضای مجازی جهت‌دهی کنیم دشمنان آن‌ها را شکار می‌کنند.

وی افزود: اگر حتی فضای مجازی نوعی تهدید محسوب می‌شود ما باید هنر تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشیم و در این راستا انتظار می‌رود متولیان و نهادهای فرهنگی تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

امام‌جمعه بجنورد بر استفاده بهتر و بیشتر از رسانه و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: رسانه منبری به گستره جهانی است؛ به همین دلیل باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و فضای مجازی منبری آماده محسوب می‌شوند که باید تغذیه شوند؛ اما متأسفانه ما در فضای مجازی و رسانه تاکنون کاری کارستان نکرده و منفعل هستیم؛ درصورتی‌که باید فعال باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات