۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۳۵۹۰۲
حجت الاسلام پیرمحمدی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه ویژه طلاب لرستانی

برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه ویژه طلاب لرستانی
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان گفت: دوره آموزشی کمک های اولیه در مدارس علمیه و با هدف ارتقای توانمندی طلاب در امدادرسانی ها برگزار می شود و شرکت برای همه طلاب آزاد است.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از برگزاری دوره آموزشی فشرده با عنوان آموزش کمک های اولیه خبر داد و بیان داشت: این دوره در همه مدارس علمیه برادران استان برگزار می شود.

وی افزود: طلاب شرکت کننده در دوره آموزشی کمک های اولیه با اصول ایمنی و قانونی در كمك های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی ها، احیای قلبی ریوی(سی پی آر)، خونریزی، پانسمان آشنا می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان اذعان داشت: آشنایی طلاب با آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، فوریت های پزشكی، مسمومیت ها، نیش و گزش و گازگرفتگی، سوختگی ها از دیگر محورهای برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه است.

حجت الاسلام پیرمحمدی ادامه داد: در این دوره آموزشی، آموزش های لازم به صورت تئوری و عملی برای طلاب ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی کمک های اولیه با هدف بالابردن توان طلاب در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و امدادی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امید است بتوان از ظرفیت طلبه ها در این زمینه به خوبی بهره مند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان اظهار داشت: پس از ایان برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه برای طلاب شرکت کننده در این دوره گواهی معتبر صادر می شود و در مواقع ضروری اقدام به اعزام ین طلاب می شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات