۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۶۰۹۰
دفتر سیاسی طالبان:

هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم

هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم
سخنگوی طالبان گفت که این گروه توافق کرده تا حملاتش را کاهش دهد تا زمینه خروج امن نیروهای آمریکایی فراهم شود اما این به معنی آتش‌ بس نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه با طرف آمریکایی توافق کرده تا در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح "عملیات نظامی" خود را کاهش دهد.

شاهین به «داون نیوز» گفت: هدف از کاهش عملیات نظامی ایجاد فضای امنی برای نیروهای خارجی جهت خروج آن‌ها از افغانستان است.

وی تصریح کرد: هیچ توافقی برای آتش‌بس نداریم، این کاهشی در عملیات نظامی است. این حق ماست تا ببینیم چگونه، چطور و کجا عملیات نظامی خود را کاهش دهیم و این تنها به نیروهای خارجی محدود نمی‌شود. این کاهش عمومی بوده و همه نیروها از جمله نیروهای دولتی را نیز شامل می‌شود.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادامه کاهش حملات پس از امضای توافق نیز گفت که روز پس از آن دیگر بندهای توافقنامه اجرایی خواهد شد.

وی بدون ارائه جزئیات درباره این بندها افزود که این توافق منجر به آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خواهد شد.

شاهین درباره آغاز گفت‌وگوهای هیئت طالبان با مذاکره کنندگان آمریکایی نیز گفت که دو طرف با یکدیگر 3 جلسه داشتند و روز جمعه توقف کوتاهی دارند و احتمالاً دیدارها از یکشنبه (امروز) از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد که در این نشست «شیرمحمد عباس استانکزی» ریاست تیم مذاکره کننده طالبان را به عهده خواهد داشت.

سخنگوی دفتر طالبان در قطر تاکید کرد که پیش‌نویس توافقنامه آماده است و شرایط توافق مشخص می‌باشد و گفت‌وگوها برای تعیین زمان امضای توافق صلح در جریان است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات