۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۳۶۱۵۲
ویژه اساتید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری؛

دوره آشنایی با فرق و عرفان‌های نوظهور در شهرکرد برگزار شد

دوره آشنایی با فرق و عرفان‌های نوظهور در شهرکرد برگزار شد
خانم اسکندری گفت: دوره آشنایی با فرق و عرفان‌های نوظهور با محوریت نقد فرقه یمانی ویژه اساتید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرکرد برگزار شد.
خانم فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه دین سازی و مسلک سازی در جوامع توحیدی، طرح جدی و دیرینه دشمنان ادیان الهی بوده است، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شکست دشمن در جنگ نظامی و اقتصادی، نظام سلطه اقدام به زمینه سازی جهت تضعیف باور‌های دینی، تفرقه دینی، استحاله فرهنگی و فروپاشی کانون خانواده نمود که تأسیس فرقه‌ها و جریانات شبه مذهبی در کشور در این راستا است.

وی مقابله با این نقشه استکباری دشمن را یکی از مهمترین رسالت‌های امروز متولیان امور فرهنگی و دینی بیان کرد و افزود: به یقین نقش حوزه‌های علمیه در مبارزه با جریانات انحرافی و شبه مذهبی درون کشور غیرقابل انکار است.

خانم اسکندری با اشاره به مهمترین رسالت‌های امروز حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: به یقین گسترش و تعمیق معارف دین، پاسخگویی مستدل به شبهات، ارتقاء سطح اعتقادی و اخلاقی جامعه از مأموریت‌های اصلی و ذاتی حوزه‌های علمیه است که همه فعالیت‌ها در این راستا برنامه ریزی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه فرقه‌های انحرافی اهتمام جدی نسبت به تضعیف باور‌های دینی و گمراه نمودن نسل جوان به ویژه خواهران دارند، تصریح کرد: در این راستا از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری دوره آشنایی با فرق و عرفان‌های نوظهور با محوریت نقد فرقه یمانی به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دوره آموزشی با هدف تربیت مبلغ و مربی توانمند جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات در عرصه فرق و مذاهب برگزار شد، گفت: در این دوره اساتید دارای مجوز در رشته‌های کلام، عقاید، فرق و مذاهب، منطق، فلسفه و تاریخ و همچنین دانش آموختگان و شاغلین به تحصیل در سطح ۳ و مبلغات برتر با حداقل ۱۰ سال سابقه تبلیغ موفق حضور داشتند.

وی با تأکید بر اینکه این دوره آموزشی در قالب ۴۸ واحد آموزشی و به صورت حضوری برگزار شد، ابراز کرد: ایجاد و گسترش شبکه تخصصی تبلیغ در استان و ارتقاء فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، توانمند ساختن بنیه اعتقادی و ارتقاء سطح باور‌های دینی جامعه در مقابله با آسیب‌های فرق و مذاهب موجود و تقویت و ارتقاء سطح مبانی اعتقادی مربیان و توانمندسازی آنان جهت تبلیغ و ترویج معارف اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
بنام خدا
باعرض سلام و ادب
احتراماً، به استحضار می رساند در نظر داریم که در هفته بسیج سال جاری، نمایشگاه جامعی را با موضوعاتی همچون؛ جنگ نرم، ادیان و فرق بویژه وهابیت، بهائیت، سفی و تکفیری و ... در شهرستان قائم شهر جهت بازدید عموم مردم بویژه جوانان برگزار نماییم لذا خواهشمندم اینجانب را از نحوه هماهنگی و جزئیات مربوط به با آن موسسه جهت دریافت امانی پوسترهای نمایشگاهی و یا اختصاص غرفه های مناسب به نمایندگان آن مجموعه جهت برپایی نمایشگاه، بنده را بصورت تلفنی مطلع فرمایید.
با تشکر فراوان
091182304--
0
0