۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۳۶۲۲۴
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

نشاط علمی مؤلفه رشد و ارتقای علمی و تحصیلی طلبه است

نشاط علمی مؤلفه رشد و ارتقای علمی و تحصیلی طلبه است
سرپرست حوزه علمیه لرستان نشاط علمی را امری مهم برای ارتقای سطح علمی طلاب خواند و گفت: طلبه برای موفقیت در کسب علوم دینی باید هدف و انگیزه داشته باشد.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت توجه به نشاط علمی در مدارس علمیه و بین طلاب تأکید کرد و بیان داشت: این مهم لازمه موفقیت تحصیلی طلبه است.

وی نشاط علمی را امری مهم برای جلوگیری از تضعیف روحیه علمی و خستگی طلبه دانست و افزود: با توجه به حجم دروس حوزه و سنگینی مطالب کار علمی مدارس و خود طلبه باید به بحث نشاط علمی توجه داشته باشند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با اشاره به آغاز کلاس های درس مدارس علمیه استان در نیمسال دوم تحصیلی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 300 طلبه لرستان در مدارس علمیه استان سال تحصیلی را در نیمسال دوم آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: طلاب در 13 مدرسه علمیه برادران لرستان مشغول تحصیل در پایه های مختلف از سطح یک، دو و سه هستند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ارتباط اساتید حوزه در موفقیت علمی طلبه نیز نقش بسزایی دارد و انتظار می رود اساتید همواره به نقش پدری خویش در قبال طلبه توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: طلبه همواره در کنار تحصیل و فراگیری علوم دینی باید به بحث تهذیبی نیز توجه داشته باشد و از اساتید الگو بگیرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اسلام برای هدایت انسان یک دین جامع است. به همین دلیل برای تمام ابعاد حیات انسانی مدعی راه حل و دستورالعمل هم برای بُعد فردی و هم برای بُعد اجتماعی است و از این جهت نسبت به مسائل اجتماعی خیلی اهتمام دارد.
0
0