۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۳۶۴۲۹
از ۲ بهمن ماه؛

دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان آغاز به کار می‌کند

دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان آغاز به کار می‌کند
حجت الاسلام مقبل از برگزاری دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان در سه شب (۲ تا ۴ بهمن ماه) خبر داد.
حجت الاسلام امیر مقبل، دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری جشنواره در سه شب (۲ تا ۴ بهمن ماه) خبر داد و گفت: اکران فیلم‌ها از ساعت ۱۸ آغاز تا ۲۲ در سینما اکسین ادامه خواهد داشت ضمن اینکه بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی و استاد حیاتی صورت خواهد گرفت.

دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان با اشاره به اینکه امسال ۷۷ اثر خوزستانی به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار در مرکز ارسال شدند، افزود: اکران شب اول جشنواره استان مستند «بانو» می‌باشد که پیرامون معرفی زنان فعال در دوران انقلاب اسلامی بوده و محوریت آن مادر شهیدان فرجوانی است.

حجت الاسلام مقبل ادامه داد: همچنین کاروان حضرت زینب را که مادر شهیدان فرجوانی عضوی از آن بوده و به امور پشتیبانی در دوران جنگ مشغول بودند، در جشنواره به همگان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سانس دوم شب اول به بحث عدالت خواهی پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در این باره اکران امیدیه را خواهیم داشت همچنین گفتمان عدالت خواهی با حضور حجت الاسلام نامخواه برگزار می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان اضافه کرد: شب دوم جشنواره معطوف به مبحث مقاومت و استکبارستیزی است که در این باره آثار مدافعان حرم آغازکننده هستند و در ادامه (سانس دوم) شب شعر و موسیقی با حضور شاعران بنام خوزستانی و مهدی جهانباف، شاعر غیرخوزستانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مقبل با بیان اینکه مبحث موسیقی با حضور مجتبی اله وردی و اجرای گروه سرود معطوف به مبحث مقاومت و استکبارستیزی در شب دوم جشنواره صورت خواهد گرفت، گفت: سانس اول شب سوم جشنواره با اکران فیلم ۲۳ نفر آغاز می‌شود و در سانس دوم که اختتامیه است از دو اثر برگزیده جوانان فعال استانی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه از دو اکران کننده استانی تقدیر به عمل می‌آید، اظهار داشت: تلاش بر اکران‌های فرستاده از فیلم سازان استانی است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات