۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۳۶۵۱۷
رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در خراسان شمالی تأیید صلاحیت شدند

۵ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در خراسان شمالی تأیید صلاحیت شدند
رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: پس از برگزاری آزمون تخصصی و سنجش‌های صورت گرفته ۵ نفر برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در این استان تأیید شدند.

عابدین عابدی مقدم، رییس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: از میان 36 داوطلب نامزدی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه خراسان شمالی، درنهایت 5 نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: در مهلت نام‌نویسی داوطلبان برای رقابت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه خراسان شمالی، 36 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 15 نفر در آزمون تخصصی و سنجش توان علمی امتیاز لازم را کسب نکردند.

عابدی مقدم ادامه داد: همچنین 16 نفر از داوطلبان نام‌نویسی شده هم در این مدت از حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند و درنهایت 5 نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی صلاحیت این داوطلبان به‌زودی توسط فرمانداری‌ها به آن‌ها اعلام می‌شود و پس از ابلاغ می‌توانند نسبت به رأی صادره اعتراض کنند که در آن صورت، اعتراض موردبررسی قرار می‌گیرد.

عابدی مقدم اظهار کرد: داوطلبان معترض می‌توانند اعتراض‌های خود را تحویل دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی و یا تهران بدهند.

گفتنی است، بر اساس اطلاعات موثق برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی آیات و حجج‌اسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، علی محمدی خراسانی، یاسر سعادتی، منصور مظاهری و سعید رجائی اربابی تأیید صلاحیت شده‌اند.

شایان‌ذکر است، با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره مردم استان خراسان بزرگ و خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، جایگزین وی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال مشخص می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات