۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۶۶۳۶
رییس اداره زکات خراسان شمالی:

میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت

میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت
رییس اداره زکات خراسان شمالی با اشاره به جمع‌آوری ۱۲ میلیارد تومان زکات در استان در سال جاری، گفت: امسال میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، رییس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی، امروز در جمع مبلغان زکات، با اشاره به جایگاه و اهمیت ادای این فریضه الهی و دینی، اظهار کرد: پرداخت زکات موجب افزایش اموال می‌شود.

وی افزود: در نگاه اسلام پرداخت زکات موجب افزایش اموال مسلمان است و با پرداخت زکات چهره جامعه از فقر پاک‌سازی می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تأکیدات قرآنی درباره زکات، به اهمیت زکات در اسلام پرداخت و گفت: یکی از دوگانه‌های به هم پیوسته‌ای که قرآن کریم آن را ذکر کرده و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شده نماز و زکات است؛ به‌گونه‌ای که قرآن کریم کمک کردن به مردم را در ردیف عبادت به شمار آورده است.

وی افزود: یکی از مواردی که اسلام در بحث اقتصاد اهمیت ویژه‌ای به آن داده، بحث زکات است که اگر نحوه صحیح اجرای آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم مشکلات اقتصادی جامعه به سمت بهبودی پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: زکات یکی از اوامر الهی که است که در تمامی ادیان الهی ذکر شده و اختصاص به دین مبین اسلام ندارد؛ اما در اسلام از ارکان و پایه‌های دین محسوب می‌شود؛ زیرا این امر الهی جنبه خودساختگی و سازندگی جهان را در بردارد.

وی افزود: پرداخت زکات واجب مال سبب رشد و ارتقای شخصیت دینی و معنوی فرد شده و افزون بر این اقدام، عاملی برای کاهش تعلقات دنیوی فرد محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: خداوند آسودگی را برای کسانی که زکات مال خود را چه به‌صورت واجب یا مستحب پرداخت می‌کنند در زندگی آن‌ها قرار داده است، از سوی دیگر کسانی که زکات واجب مال خود را پرداخت نمی‌کنند و بخل می‌ورزند و اعتقادی به دین و زکات ندارند سختی‌های زیادی در زندگی آن‌ها به وجود می‌آید.

وی گفت: مردم و مسؤولین باید تلاش کنند و نهضتی تشکیل دهند که زکات را مانند نماز در جامعه مرسوم کنند تا کمبودهای اقتصادی کشور که خللی در جامعه محسوب می‌شود را برطرف کنند.

رییس اداره زکات خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال جاری میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان خراسان شمالی حدود مبلغ 12 میلیارد تومان بوده که از میزان زکات آوری شده مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون تومان در طی نه ماه جاری به نیازمندان کمک شده است.

وی افزود: امسال زکات استان 17 درصد رشد پرداختی نسبت به سال گذشته داشته و زکات جمع‌آوری‌شده در قالب کمک‌های گوناگون به کسانی که نیاز دارند اعطا شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: در سال جاری از محل مبالغ زکات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی 43 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه با اعتباری بالغ‌بر 36 میلیارد ریال اجرا شده و یا در دست احداث است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات