۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۳۶۹۹۴
حجت الاسلام صابری اراکی:

کاسبان تحریم دوست ندارند تحریم‌ها برداشته شود

کاسبان تحریم دوست ندارند تحریم‌ها برداشته شود
عضو جامعه مبلغان کشور گفت: برخی از وضعیت به وجود آمده اقتصادی سوء استفاده کرده و کاسب تحریم شده اند و دوست ندارند تحریم ها برداشته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی شنبه شب در مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) هیات شهدای درب یلان کاشان، گفت: خیلی از دعا‌های انسان کلیدی نیست.

وی با اشاره به اینکه دعا برای رسیدن به آرامش و خوشبختی و آسایش است، اما برخی خوشبختی و آرامش را در گرو رسیدن به مال و ثروت و مهریه زیاد در ازدواج می‌دانند و مهریه زیاد را سبب خوشبختی دختر می‌دانند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: بر خلاف قدیم که اعتقاد داشتند مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است امروز مهریه را عند المطالبه می‌گیرند و کاسبی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه اظهار داشت: امروز آمار طلاق در جامعه اسلامی ایران تکان دهنده است.

به گفته وی امروز از هر ۱۰ ازدواج ۶ ازدواج به طلاق منجر می‌شود و این آمار در کشور فاجعه و تأسف بار است.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: تنها مال و ثروت و مرکب و خانه برای دختر و پسر خوشبختی به همراه نمی‌آورد، بلکه آرامش و آسایش انسان برای رسیدن به خوشبختی باید برای انسان تعریف شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور ابراز داشت: امروز برخی از وضعیت به وجود آمده اقتصادی سوء استفاده کرده و کاسب تحریم هستند و از تحریم‌ها سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند و دوست ندارند تحریرم ها برداشته شود.

عضو جامعه مبلغان کشور گفت: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی هرکاری کرد برای خدا بود و از جوانی در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار داشت تا به شهادت رسید و امروز نمی‌توان یک عکس از این سردار بزرگ اسلام در پشت میز نشان داد.

حجت الاسلام صابری اراکی ابراز کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از فرماندهانی بود که به سربازان خود نمی‌گفت بروید جلو، بلکه خودش جلو می‌رفت و از سربازانش می‌خواست تا آن‌ها نیز به دنبال او بروند.

وی افزود: امروز برخی به دنبال زندگی دنیا هستند و دنیا و مال و ثروت دنیا را دوست دارند و آخرت را فراموش کرده اند، در حالی که زندگی آرام و خوب و ابدی در آخرت است.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور گفت: آنچه علما و مراجع را به این مقام رسانید خانه‌های مجلل و سونا و جکوزی نبود، بلکه با ساده زیستی و زهد و تقوا و معرفت و بصیرت و تفکر و تعقل به چنین درجه‌ای رسیدند.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه با گلایه از بهره‌های زیاد بانکی در کشور، اظهار داشت: امروز چندین صندوق قرض الحسنه صفر درصد در کشور فعالیت می‌کنند و این در حالی است که بانک‌های ربوی و غیر اسلامی زیادی در کشور فعالیت دارند./۱۳۰۷/پ203/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات