۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۳۷۲۸۱
حجت الاسلام صابری اراکی:

نمایندگانی انتخاب کنیم که با مردم باشند نه در مقابل مردم

نمایندگانی انتخاب کنیم که با مردم باشند نه در مقابل مردم
عضو جامعه مبلغان کشور با اشاره به اینکه نمایندگانی را انتخاب کنیم که با مردم باشند و مقابل مردم نباشند، گفت: رای مردم حق الناس است و در قیامت باید پاسخگوی رای مردم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی دوشنبه شب در مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) هیات شهدای درب یلان کاشان از حق الله، حق الناس و حق النفس به عنوان سه مؤلفه حقوق نام برد و گفت: هر چیزی که به سلامتی انسان ضربه وارد کند حق النفس است و برای انسان مضر و حرام است.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه هر عملی که به امنیت اجتماعی و نظم جامعه لطمه وارد کند را حق الله دانست و اظهار داشت: هرعملی که امنیت عمومی جامعه را تحت الشعاع قرار دهد حق الله است.

به گفته وی غیبت، تهمت، دروغ، افترا، اختلاس، ارتشاء، کم فروشی و گران فروشی حق الناس است و باید از آن پرهیزکرد.

وی در ادامه به اهمیت حضور در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: به دلیل موقعیت حساس جمهوری اسلامی انتخابات پیش رو باید انتخاباتی پرشور و حماسی برگزار شود.

حجت الاسلام صابری اراکی ابراز کرد: مجلسی که نمایندگان آن نجیب و با اصالت و با دیانت و با تعهد باشند مجلسی در اوج و قانونگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی را باید انتخاب کرد که با مردم باشند و در مقابل مردم نباشند، اظهار داشت: امروز دو کانون ثروت و قدرت در مقابل مردم هستند که با مردم و همراه با مردم نیستند و تمام فساد‌ها از این دو کانون است.

عضو جامعه نخبگان کشور با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس از سوی شورای نگهبان گفت: این افراد به دلیل مسائل اقتصادی و رانت خواری و لابی گری رد صلاحیت شده اند.

حجت الاسلام صابری اراکی اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس برای ازدواج و مسکن جوانان و مردم ایران که دردفاع مقدس و دفاع از حرم شهید دادند و اقتصاد مقاومتی را در خانواده خود پیاده کردند و پیرو رهبری هستند و در تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خود حماسه آفریدند باید طرح و برنامه داشته باشند.

به گفته وی در انتخابات باید به نمایندگانی رای داد که برای مردمی که بچه‌های خود را در کانادا به دنیا نیاوردند و دو تابعیتی نیستند و گرین کارت ندارند و اهل فرار نیستند و استقامت دارند، طرح و برنامه داشته باشند.

عضو جامعه مبلغان کشور رای مردم را حق الناس خواند و با اشاره به اینکه در قیامت باید پاسخگوی رای مردم بود، ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس وکیل مردم هستند و مردم باید از لوایح و تصویب قانون از سوی وکلای خود در مجلس اطلاع داشته باشند.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه با اشاره به اینکه دردهه چهارم جمهوری اسلامی ایران نباید شهدای امر به معروف داشته باشیم، گفت: در نظام اسلامی ایران کسی که امر به خوبی و نهی از بدی می‌کند نباید به شهادت برسد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات