۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۳۷۳۲۷

خیزش سراسری غزه و کرانه باختری در اعتراض به معامله قرن

خیزش سراسری غزه و کرانه باختری در اعتراض به معامله قرن
گروههای ملی و اسلامی فلسطین امروز و فردا را در غزه و کرانه باختری رود اردن، در اعتراض به معامله قرن خیزش سراسری می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروههای ملی و اسلامی فلسطین به منظور رویارویی با نقشه صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن امروز و فردا را در غزه و کرانه باختری رود اردن خیزش سراسری اعلام کردند.

به گزارش روزنامه الشرق قطر، برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در غزه و کرانه باختری که از ظهر روز گذشته آغاز شده نیز در چارچوب اعتراض به معامله قرن جا دارد و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

همچنین جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین روز گذشته با برگزاری تظاهرات در مقابل دفتر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل، اعتراض خود را به طرح موسوم به معامله قرن اعلام کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که امروز و فردا نیز ادامه خواهد یافت، شعارهایی با مضمون مخالفت با معامله قرن سر دادند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز عکس های رییس جمهور آمریکا را به آتش کشیدند.

طلال ابوظریفه از اعضای ارشد جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین که در تظاهرات روز گذشته شرکت داشت، معامله قرن را به مثابه چراغ سبز به رژیم اشغالگر صهیونیستی به منظور ادامه کشتار و آوارگی هرچه بیشتر ملت فلسطین دانست.

وی معامله قرن را با تمام قطعنامه های بین المللی مبنی بر به رسمیت شناختن حق فلسطینی ها در برخورداری از کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ و حق بازگشت پناهجویان فلسطینی برشمرده و آن را تجاوز و دشمنی با قطعنامه های مشروع بین المللی دانست./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات