۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۳۷۴۰۱

شورای علمای یمن هرگونه همراهی با «معامله قرن» را حرام اعلام کرد

شورای علمای یمن هرگونه همراهی با «معامله قرن» را حرام اعلام کرد
شورای علمای یمن خواستار صدور فتوای تحریم همراهی و پذیرش طرح «معامله قرن» در سراسر جهان شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای یمن امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای در واکنش به رونمایی از طرح «معامله قرن»، خواستار جرم‌انگاری پذیرش هر طرحی علیه بیت‌المقدس و فلسطین شد و از علمای سراسر جهان خواست تا با صدور فتوایی، هرگونه همراهی با طرح معامله قرن را حرام اعلام کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «المسیره»، در این بیانیه آمده است که باید با پول و سلاح و نیرو، جنبش‌های مقاومت و مردم فلسطین را به شدت یاری کرد.

این شورا از مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت نیز خواست تا یکپارچگی و عوامل وحدت خود را افزایش داده و تمامی نیروی خود را برای مقابله با «دشمن صهیونیستی» به کار گیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «معامله ترامپ به روشنی ثابت می‌کند که آمریکا اولین کشور تروریستی در جهان است و از تروریسم صهیونیسم حمایت می‌کند.»

این شورا همچنین تأکید کرد هر کشور عربی و اسلامی که در ترویج و همراهی این طرح سهیم باشد یا از آن حمایت مالی، سیاسی و رسانه‌ای بکند، مشروعیت ندارد و هر فردی با این طرح همراهی کند یا آن را بپذیرد، موصوف به صفات خیانت، نفاق و سرسپردگی است و باید محاکمه شود.

شورای علمای یمن از ساکنین کشورهای عربی و اسلامی به خصوص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست تا دست به راهپیمایی و تظاهرات زده و خواستار بسته شدن سفارتخانه‌های آمریکا و اخراج سفرای این کشور و همچنین محاکمه سفرای امارات، بحرین و عمان در آمریکا شوند.

شورای علمای یمن اما تنها نهادی یمنی نیست که از شب گذشته به این سو «طرح معامله قرن» را محکوم کرده‌ است.

شورای قبائل یمن، در بیانیه‌ای که صبح امروز صادر کرد به شدت به دولت سعودی و امارات حمله کرد و نوشت که منبع مالی معامله قرن را دو کشور مذکور بر عهده گرفته‌اند و طرح معامله قرن در مسیر «توطئه‌های خبیثانه‌ای» است که از اعلامیه بالفور و سپس سایکس-پیکو و دیگر «طرح‌های شوم» آغاز شده است تا امت اسلامی و عربی را تحقیر و خار کند.

حزب «دموکراتیک مردمی» نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که طرح معامله قرن، علی رغم «خیانت» و «مماشات» برخی سازمان‌های عربی، به نتیجه نخواهد رسید و گزینه مقاومت تنها گزینه آزادسازی فلسطین است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن هم طرح معامله قرن را «خجالت‌آور» و «تحریک‌آمیز» توصیف کرد و از کشورهای اسلامی و عربی خواست به طور یکپارچه آن را رد کنند.

در بیانیه صادر شده آمده است که طرح آمریکا تلاش دارد اشغالگری رژیم صهیونیستی تا به ابد به طول بیانجامد و مسأله فلسطین به فراموشی برود و نمونه‌ای است که نشان می‌دهد دولت آمریکا ارزشی برای حقوق فلسطینی‌ها قائل نیست.

وزارت خارجه یمن تأکید کرد که این گونه «توطئه‌ها» و طرح «احمقانه» ترامپ با مقاومت مردم فلسطین و بیداری امت اسلامی مواجه خواهد شد و به نتیجه نمی‌رسد.

حزب «جبهة التحریر» یمن نیز در بیانیه خود تأکید کرد که دولت ترامپ حق ندارد سرزمینی که متعلق به او نیست را به دیگران واگذار کند و همه کشورهای اسلامی و عربی باید یکپارچه علی معامله قرن موضع بگیرند.

تا کنون هیچ یک از مقامات و شخصیت‌های وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی موضعی علیه طرح معامله قرن گرفته‌اند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
طرح آمریکایی ـ صهیونیستی معامله قرن تجزیه منطقه را دنبال می‌کند.
1
0
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
تل آویو این روزها با بحران های زیادی از جمله بحران های سیاسی و مالی و نظامی دست و پنجه نرم می کند که بنا به اعتقاد تحلیل گران باعث شده تا روند زوال این رژیم شدت بگیرد.
1
0
سردار ما بی تو چه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
شکست تلاش های آمریکا برای متحد کردن کشورهای عربی و کشورهای منطقه در قبال معامله قرن و جلب حمایت آنها برای موافقت با این طرح آمریکایی که تماماً به نفع رژیم صهیونیستی بوده و حقوق ملت فلسطین را در خصوص تشکیل کشور فلسطین به طور کامل نادیده می گیرد یکی دیگر از عوامل تشدید کننده بحران ها در این رژیم به شمار می رود چرا که تل آویو بر اجرایی شدن معامله قرن و محو کردن مسأله فلسطین برای همیشه در تاریخ معاصر حساب ویژه ای باز کرده بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
بسم الله .. خداوند در قران فرموده ما چنان حق را بر باطل میکوبیم تا مغزش مضمحل شود . یا صاحبالزمان ادرکنی مظلومین جهانرا بیش از این منتطر مگذار.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
زنده باد مقاومت و زنده بادبه تمامی رهروان مقاومت پیروزی نهایی نزدیک است. د ور است زما تن به مذلت دادن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
انصارالله اگر میخواهد پیروز شود باید منبع درآمد اقتصاد عربستان را پی در پی هدف قرار دهد مجال ندهند تا کسب درآمدی نفتی داشته باشند تا چندی که عربستان از فروش نفت درآمد دارد جنگ را ادامه میدهند کشورهای غربی عاشق چشم وآبروی حکام خبیث عربستان نیستند بلکه عاشق دلارهای نفتی آنها هستند که تا با فروش سلاح و یاباتهدید به چنگ بیاورند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
برای تضعیف عربستان و رهائی یمنی ها از بمباران و کشت کشتار افراد بی گناه یمن توسط عربستان باید عامل جسارت عربستان یعنی اقتصاد عربستان را از بین برد لذا باید آرامکو و سایر منابع اقتصادی تامین کننده نیروی نظامی عربستان را نابود کرد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
واقعا این ملت مصداق همون با اتکا به خدا عده ای قلیل بر عده ای کثیر پیروز میشوند واقعا دمشون گرم نسل شون زیاد شه به امید خدا
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
خطاب به آل سعود : چرا شیر به ارباب غربی دهی ؟ کی از دست اراین ناکسان می رهی ؟
0
0