۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۳۷۴۹۵
مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد:

هدایت دینی جامعه لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است

هدایت دینی جامعه لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است
مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد به رسالت تبلیغی حوزه و روحانیت اشاره کرد و گفت: برای مقابله با هجمه ها طلبه باید مبانی دینی را که از حوزه فرا می گیرد به جامعه منتقل کند.

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب، مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، رسالت حوزه علمیه هدایت دینی جامعه است.

وی با اشاره به نقش روحانیت و مبلغان در نهادینه سازی ارزش ها و هدایت دینی جامعه اظهار داشت: باید مبانی دینی را که از حوزه‌ها فرا می گیرند، به جامعه منتقل سازند.

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه حکومت اسلامی حکومت فقه، فقاهت و ارزش‌های دینی است، افزود: طلاب نباید نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: حوزه به عنوان مادر و مولد انقلاب باید برای ادامه مسیر انقلاب همواره نقش آفرینی کند و از حاشینه نشینی دوری کند چراکه حاشیه ‌نشین شدن حوزه‌های علمیه سبب حذف انقلاب می شود.

حجت الاسلام حیات الغیب خاطرنشان کرد: طلاب برای موفقیت در انجام رسالتی که در مسیر طلبگی بر دوش دارند، باید همواره بنیه پژوهشی خویش را تقویت سازند.

وی علم و اخلاق را لازمه رشد و تعالی طلبه خواند و گفت: فعالیت علمی و تبلیغی که بر پایه پژوهش باشد، اثرگذاری بیشتری داشته و نتیجه بخش خواهد بود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و برای پرورش و تربیت طلبه پژوهش محور باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات