۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۷۵۰۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

طلاب نزد اساتید حوزه امانت هستند

طلاب نزد اساتید حوزه امانت هستند
امام جمعه خرم آباد به نقش و رسالت اساتید حوزه در تربیت طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب نزد اساتید امانت هستند و باید در پرورش علمی و اخلاقی این قشر به خوبی ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان اهمیت جایگاه علم پرداخت و بیان داشت: طلاب و اساتید حوزه باید قدر جایگاه خویش را بدانند.

وی با بیان اینکه طلبه ها در حوزه و نزد اساتید امانت هستند، افزود: باید از فرصت هایی که در اختیار هست در زمینه پرورش طلبه ای کارآمد و مهذب بهره مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش پدری اساتید حوزه در قبال طلاب اشاره کرد و گفت: رابطه استاد با طلبه باید رابطه ای دلسوزانه باشد.

وی ادامه داد: اساتید باید قدر جایگاه خود را بدانند و طلاب نیز با بهره مندی از ظرفیت و توانمندی اساتید بیش از پیش در راستای کسب علوم دینی تلاش کنند و فرصت را غنیمت شمارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: تلاش و پشتکار رمز موفقیت طلبه است، طلاب باید همواره در کنار فراگیری دروس حوزوی مطالعه آزاد نیز داشته باشند.

وی تربیت طلبه را بهترین شغل خواند و بیان کرد: باید طلابی پرورش داد که در جامعه بتوانند در زمینه های مختلف ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: طلاب نیز در کنار رشد علمی نباید از رشد اخلاقی و تهذیبی خویش غافل شوند./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات