۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۳۷۵۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ حجاب در مدارس بسیار ضعیف است

فرهنگ حجاب در مدارس بسیار ضعیف است
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: متأسفانه فرهنگ حجاب در مدارس ما بسیار ضعیف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان در ساری با اشاره به نقش مهم و محوری آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان این کشور، گفت: تعلیم در آموزش و پرورش باید همراه با تربیت دینی باشد.
 
وی با بیان این که علم بدون تقوا و معنویت فاقد اثر وجودی برای جامعه خواهد بود، افزود: آنچه که امروز در غرب مشاهده می‌کنیم علم بدون معنویت و تقوا است که نتیجه آن بحران‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در جهان غرب است.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر تقویت برنامه‌های تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس، خاطرنشان کرد: باید مباحث اخلاقی و معنوی نیز در کنار علم آموزی مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آموزش و پرورش مسؤولیت سنگینی در تربیت آینده سازان این کشور بر عهده دارد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تعلیم و تربیت فرزندانی شایسته برای این کشور بهره گرفته شود.
 
وی با مهم ارزیابی کردن روند گزینش معلمان در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید نهایت دقت و اهمیت در گزینش معلمان لحاظ شود.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که معلمان وظیفه تعلیم و تربیت آیندگان کشور را بر عهده دارند، افزود: یک معلم به دلیل ارتباط نزدیک با دانش آموز می‌تواند در اخلاق، افکار، دیدگاه و رفتار دانش آموز بسیار اثرگذار باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به بحث مهم عفاف و حجاب در سطح مدارس تأکید کرد و گفت: فرهنگ عفاف و حجاب باید با دغدغه بیشتری در سطح مدارس و دانش آموزان نهادینه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که متأسفانه هم اکنون در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح مدارس آموزش و پرورش دچار ضعف هایی هستیم که باید جبران شود، تصریح کرد: باید ارزش‌های واقعی حجاب و چادر بیشتر برای دانش آموزان تبیین شود.
 
وی با تأکید براین که آموزش و پرورش باید در مسیر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان دانش آموزان مدارس پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به این که همه خانواده‌ها مذهبی و معتقد هستند متأسفانه فرهنگ حجاب در مدارس ما بسیار ضعیف است و باید آموزش و پرورش قدم جدی تری در این زمینه بردارد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات