۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۷۵۴۶
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی برای کاهش اثر تحریم ها

ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی برای کاهش اثر تحریم ها
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که کشور نباید تنها به فکر واردات باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا بستر‌های صادراتی در کشور بیشتر فراهم و تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار نمایندگی وزارت خارجه در استان با بیان این که امروز نیازمند تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشور هستیم، افزود: با توجه به ظرفیت بالایی که کشور‌های همسایه ما دارند می‌توانیم با یک تعامل و ارتباط مناسب کشور را از نگاه به اروپا بی نیاز کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تولید بیش از سه میلیون محصولاتی باغی در طول سال در استان، گفت: با یک دیپلماسی اقتصادی فعال می توانیم در بخش صادرات به کشور‌های همسایه بسیار اثرگذار عمل کنیم.
 
امام جمعه ساری همچنین با گلایه از عدم رفع مشکل پسماند استان مازندران در طی سال‌های اخیر، افزود: افرادی که برای مسائل دیگر به کشور‌های مختلف سفر می‌کنند باید از راهکار‌های آن‌ها برای رفع مشکلات زباله استان استفاده کنند.
 
وی بر ضرورت برداشتن موانع سرمایه گذاری در کشور تأکید کرد و با بیان این که نباید بروکراسی‌های اداری موجب فرار سرمایه گذار از کشورمان شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا زمینه و بستر‌های لازم را برای تقویت سرمایه گذاری در کشور و استان فراهم کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که تقویت سرمایه گذاری در کشور به ویژه در شرکت‌های تولیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و موضوع اشتغال را رفع کند، بیان داشت: نمایندگی وزارت خارجه در مازندران می‌تواند با یک دیپلماسی اقتصادی فعال بستر‌های لازم را برای تقویت سرمایه گذاری در این منطقه فراهم کند.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که کشور نباید تنها به فکر وارادات باشد، افزود: باید تلاش کنیم تا بستر‌های صادراتی در کشور بیشتر فراهم و تقویت شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نمایندگی وزارت خارجه در استان با شناسایی کمبود و راه‌های رفع موانع در حوزه اقتصادی می‌تواند قدم‌های مثبتی بردارد، ادامه داد: باید با فراهم کردن بستر‌های لازم در حوزه علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری از خروج جوانان جلوگیری کنیم.
 
امام جمعه ساری با اشاره مهاجرت جوانان به منظور ادامه تحصیل به خارج از کشور، گفت: متأسفانه جوانان ما به کشور‌هایی مهاجرت می‌کنند که از لحاظ علمی سطح بسیار پایینی دارند و این جای تأسف دارد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات