۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۷۵۸۵
آیت الله خاتمی:

جهان اسلام و آزادی خواهان یکپارچه در برابر طرح ننگین معامله قرن بایستد

جهان اسلام و آزادی خواهان یکپارچه در برابر طرح ننگین معامله قرن بایستد
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان اینکه معامله قرن آمریکایی‌ها در اصل جنایت قرن برای اشغال مجدد سرزمین فلسطین است، گفت: جهان اسلام باید یکپارچه علیه این طرح ننگین خروش کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در آخرین شب از مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از جلوه های برجسته و الهام گرفتنی از سیره حضرت زهرا(س) حضور مدام ایشان در صحنه دفاع از دین و ولایت است.

وی افزود: حضرت در دوران حیات پیامبراکرم(ص) و بعد از رحلت ایشان هرگز از این حضور غایب نشدند و همواره به دفاع از دین و ولایت برخاستند؛ حضور در میدان جهاد برای زنان واجب نیست اما در پشت صحنه می توانند به خدمت رسانی مشغول باشند حضرت زهرا(س) در پشت صحنه جنگ خندق و احد حضوری فعال داشتند.

حضور منطقی، شجاعانه و عفیفانه حضرت زهرا(س) در دفاع از دین و ولایت

آیت الله خاتمی ادامه داد: حضور مستمر حضرت زهرا(س) در صحنه دفاع از ولایت سه ویژگی داشت، نخست حضور شجاعانه حضرت بود ایشان آنجایی که باید حرف می زدند و استیضاح می کردند شجاعانه ایستادند و بدون اینکه حب مقام مانع ایشان شود باطل را محکوم کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به دومین ویژگی حضور حضرت، اظهار داشت: در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) منطق و استدلال موج می زند از این رو کسی نمی تواند هیچ خدشه و ایرادی به آن وارد کند، هر آنچه حضرت در این خطبه بیان فرمودند بر اساس آیات قرآن کریم و سخنان پیامبراکرم(ص) بود.

وی درخصوص سومین ویژگی، گفت: حضرت زهرا(س) در نهایت عفت و وقار به دفاع از ولایت پرداختند؛ اسلام به بانوان اجازه می دهد با رعایت ضوابط شرعی در عرصه های مختلف اجتماعی حاضر شده و فعالیت کنند؛ انسان مؤمن تکلیف شناس است بر همین اساس زمانی که امر جامعی در جامعه اسلامی مطرح می شود احساس مسؤولیت کرده در صحنه انجام تکلیف حاضر و انجام وظیفه می کند و بدون اجازه ولی صحنه را ترک نمی کند.

مردم سرمایه های نظام اسلامی و ضامن بقای آن هستند

آیت الله خاتمی شکل گیری و بقای نظام اسلامی را در گرو حضور مردم دانست و اظهار داشت: نظام اسلامی هرگز در غیاب مردم شکل نمی گیرد اگر امام علی(ع) 25 سال خانه نشین شدند چون مردم غایب بودند؛ بنابراین سرمایه هر نظام و حکومتی مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: 41 سال این مردم بودند که با مقاومت و شجاعت پای نظام اسلامی ایستادند و با حضوری با نشاط از انقلاب اسلامی دفاع کردند؛ دنیا باور نمی کرد در تهران 7 میلیون عاشق و دلباخته در تشییع پیکر مطهر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند این همان حضور با نشاط است که اگر استمرار یابد دشمن هیچ غلطی نمی تواند علیه انقلاب انجام دهد.

وی با بیان این مطلب که مردم حضور کلیدی و بسیار مهمی در پیش دارند، عنوان کرد: نخستین حضور کلیدی مربوط به راهپیمایی یوم الله 22 بهمن است، همه 22 بهمن‌ها در طول این سالها مهم بودند اما 22 بهمن پیش رو از حساسیت ویژه ای برخوردار است زیرا حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22بهمن علاوه بر اینکه بیانگر بیعت با نظام اسلامی و ولایت است یک تودهنی محکمی به جنایات قرن آمریکایی ها یعنی معامله قرن خواهد بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه معامله قرن به معنای اشغال مجدد سرزمین فلسطین است، ابراز کرد: غیرت اقتضا می کند جهان اسلام یکپارچه علیه آمریکا و اسرائیل جنایتکار خروش کند.

مردم در حکومت اسلامی همه کاره و مسؤولان خادم آنان هستند

امام جمعه موقت تهران حضور دوم را حضور در صحنه انتخابات بیان کرد و گفت: حضور و شرکت در انتخابات بسیار مهم است حضور در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها حق بلکه تکلیف محسوب می شود؛ در دوران طاغوت مردم هیچ کاره بودند و بیگانگان همه کاره ملت و کشور به شمار می رفتند.

وی ادامه داد: تمام مقامات در نظام جمهوری اسلامی بدون واسطه و یا با واسطه منتخب مردم هستند و جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است کسانی که می گویند ما در انتخابات شرکت نمی کنیم و نمی خواهیم حق خودمان را بگیریم کار عقلانی انجام نمی دهند.

آیت الله خاتمی افزود: مردم در انتخابات پیش رو دقت کنند به چه کسانی رأی می دهند، شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند ولی این مردم هستند که سقف صلاحیت ها را مشخص خواهند کرد؛ مردم در انتخابات پیش رو افراد انقلابی و شیفتگان خدمت نه تشنگان قدرت را انتخاب کنند اگر افراد شجاع، دغدغه مند و صاحبان کارهای جهادی انتخاب شوند به طور قطع کشور آباد می شود.

مردم می خواهند شورای نگهبان در برابر تشخیص خود محکم و استوار بایستد

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه هر یک از آرای مردم آری دیگری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: هر رأیی که به صندوق انداخته شود بیعت مجدد با ولایت و انقلاب است و این نامش چیزی جز حضور نیست.

وی افزود: حضور در پای صندوق های رأی تبلور دیگری از تبری مقدس و جلوه بارز دیگر عملی شعار «مرگ بر آمریکا» است این انتخابات از آن انتخابات بسیار با شکوه خواهد شد چرا که دشمنان از همین الان تلاش می کنند فضای انتخابات در یک فضای بی رمق و کمرنگ و با حضور کمرنگ مردم برگزار شود از این رو به ناحق می گویند شورای نگهبان باید چنین و چنان کند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: 41 سال است شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرده و با نگاهی استصوابی در پی آن است وکلایی به مجلس بروند که وکیل ملت باشند و مدرس وار در برابر استکبار بایستند نه اینکه پول و رانت آنان را به مجلس بکشاند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای نگهبان برخی افراد را تأیید و یا احراز صلاحیت نکرده است کسانی که نسبت به این امر اعتراض دارند باید از راه قانونی وارد شوند و اعتراض کنند مردم نیز از شورای نگهبان می خواهند در برابر برخی سخنان محکم و استوار بایستند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای مرتجع عربی برای اجرای طرح «معامله قرن» برنامه ریزی بسیاری کرده اند که چراغ خاموش درپی دستیابی به اهداف شوم خود هستند.
0
0