۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۳۷۶۱۳
سخنگوی کاخ کرملین:

معامله قرن به تحلیل بیشتر نیاز دارد

معامله قرن به تحلیل بیشتر نیاز دارد
سخنگوی کاخ کرملین با ابراز نگرانی از حملات تروریست‌ها در ادلب، گفت مطالعه و تحلیل معامله قرن توسط مسکو زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) در واکنش به طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» گفت مسکو به تحلیل و مطالعه این طرح ادامه می‌دهد اما زمان‌بر خواهد بود.

روز گذشته بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن به مسکو رفت تا ابعاد طرح معامله قرن را برای «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه تشریح کرده و او را برای پذیرش آن قانع کند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پسکوف درباره موضوع سوریه نیز توضیح داد: «ما با اظهارات [رجب طیب] اردوغان رییس‌جمهور ترکیه درباره ادلب موافق نیستیم زیرا روسیه طبق توافق سوچی، به‌طور کامل به تعهداتش در موضوع ادلب عمل می‌کند. مسکو عمیقا نگران تداوم حملات تروریست‌ها در ادلب است».

ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ در ادلب عملیات‌هایی را هم در غرب و جنوب استان حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش‌بس جاده بین المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.

وی درباره احتمال سرایت نوع جدید ویروس کرونا به روسیه نیز اظهار داشت: «احتمال پخش شدن این ویروس در روسیه وجود دارد که به همین دلیل دولت اقدامات ویژه‌ای را انجام داد».

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که احتمال تغییر در زمان‌بندی مجمع اقتصادی سوچی به دلیل افزایش واگیری و شیوع ویروس جدید کرونا در کشورهای خارجی وجود دارد.

تلفات نوع جدید ویروس کرونا که تا کنون ۹۸۰۰ نفر را مبتلا کرده، به ۲۱۳ تن افزایش پیدا کرد و سازمان بهداشت جهانی نیز وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ارسال نظرات