۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۳۷۶۳۱
حجت الاسلام حیدری فر:

معرفت، مودت و اطاعت لازمه حرکت در مسیر اهل بیت است

معرفت، مودت و اطاعت لازمه حرکت در مسیر اهل بیت است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر کسی بخواهد به وظیفه خود عمل کند باید معرفت، مودت و اطاعت نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید حیدری فر استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: در قرآن کریم آیات متعددی در شأن حضرت صدیقه طاهره(س) نازل شده که یکی از آن ها سوره کوثر است.

وی افزود: کوثر به معنای کانون خیر و فضائل و مجمع خوبی ها و نیکی ها است، اگر خدای منان درباره حضرت زهرا(س) تعابیر بلندی دارد بشر باید متوجه جایگاه این بزرگ بانوی بشریت باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات سوره دهر(انسان) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) از تمام داشته و هستی خود انفاق می کردند و آیه در این زمینه نازل شده است، گاهی انسان از مازاد نیاز خود انفاق می کند یعنی ابتدا خود را سیر می کند و بعد به نیازمند می دهد، البته این کار هم خوب و دارای فضیلت است.

وی ادامه داد: اما جایی که انسان یک نان دارد و نیازمند را بر خود مقدم بدارد و خود گرسنگی بکشد درجه اعلای فضیلت است، حضرت و خاندان اهل بیت(ع) اینگونه انفاق می کنند و آیاتی در این زمینه در قرآن کریم وجود دارد.

حجت الاسلام حیدری فر ابراز داشت: کسی که می خواهد پیرو سیره فاطمی باشند باید انفاق کرده و مشکل نیازمند را حل کنند اما هیچ توقعی نداشته باشند و به این کار به عنوان انجام وظیفه و تکلیف نگاه کنند.

وی با اشاره به آیه 23 سوره شوری عنوان کرد: قرآن می فرماید اجر رسالت مودت فی القربی یعنی دوست داشتن شدید اهل بیت(ع) است، البته این دوست داشتن نیازمند معرفت و اطاعت است و اگر کسی بخواهد به وظیفه خود عمل کند باید معرفت، مودت و اطاعت نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشد، اطاعت پیروی آگاهانه است و همه باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات