۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۳۷۸۸۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مرجعیت و استعداد بالای امام راحل معجزه انقلاب را رقم زد

مرجعیت و استعداد بالای امام راحل معجزه انقلاب را رقم زد
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: ظرفیت مرجعیت دینی در کنار شخصیت و استعداد بالای امام خمینی(ره) معجزه انقلاب را رقم زد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی ساری بر ضرورت توجه به جوانان در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره نگاه ویژه‌ای به نسل جوان داشته و دارند و در بیانیه گام دوم نیز اهمیت این مسأله بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به این که انگیزه، صفای دل و باطل یک جوان یک ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره لازم بهره شود، افزود: تا زمانی که جوان هستیم باید قدر این فرصت و ظرفیت بالا را بدانیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید قدر جوان‌ها را بدانیم و این قدرشناسی تنها به شعار و حرف نیست، خاطرنشان کرد: بهترین خدمت به یک جوان و نواجوان این است که زمینه رشد شخصیت و شکوفایی استعداد برای او فراهم شود تا استعداد‌های او شکوفا و به فعلیت برسد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که یک جوان به تنها می‌تواند در آینده دنیا را متحول کند، افزود: امام خمینی (ره) روزی یک طلبه جوان بود، اما با ورود به حوزه و رسیدن به جایگاه مرجعیت دینی توانست یک انقلاب عظیمی را پایه گذاری کنند.
 
امام جمعه ساری با بیان این که ظرفیت مرجعیت دینی در کنار شخصیت و استعداد بالای امام خمینی (ره) معجزه انقلاب را رقم زد، تصریح کرد: اگر امام راحل درس دینی نمی‌خواند و با همین ویژگی و استعداد‌های شخصی در سایر رشته‌ها تحصیل می‌کردند این انقلاب به وجود نمی‌آمد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود گفت: همچنین اگر امام مرجعیت دینی بود و این استعداد‌های شخصی امام راحل وجود نداشت معجزه انقلاب اتفاق نمی‌افتاد.
 
وی با اشاره به این که دو نوع استعداد داریم که یکی در خود انسان‌ها و دیگری در پست‌ها و منصب‌ها است، تصریح کرد: جایگاه مرجعیت و زعامت دینی یک منصب و ظرفیت بالایی است که وقتی امام راحل با قابلیت و استعداد‌های شخصی خود در کنار آن قرار می‌گیرند یک معجزه تاریخی رقم می‌خورد.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان با مهم ارزیابی کردن جایگاه علوم انسانی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا بر روی علوم انسانی تکیه دارد، چون این علوم بر روی انسان‌ها تکیه می‌کند.
 
وی، علوم حوزوی را نیز بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و با بیان این که ظرفیت و قابلیت خدمتی بالایی در این علوم وجود دارد، گفت: تمایل خانواده‌ها به مدارسی که آموزش و علم را همراه با تدین، مذهب، اخلاق و معنویت مورد توجه قرار می‌دهند بهتر می‌پسندند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات