۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۳۷۹۸۳

ریاض و ابوظبی از محکوم کردن «معامله قرن» خودداری کردند

ریاض و ابوظبی از محکوم کردن «معامله قرن» خودداری کردند
نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، به منظور بررسی طرح «معامله قرن»، در حالی به میزبانی عربستان سعودی آغاز شد که ریاض خود از حامیان این طرح است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فوق‌العاده سازمان‌همکاری اسلامی برای بررسی طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، صبح امروز دوشنبه در جده در غرب عربستان سعودی برگزار شد.

این نشست پس از جلسه اتحادیه عرب (در سطح وزرای خارجه) برگزار شد. نشست وزرای خارجه عرب برای بررسی معامله قرن که در نهایت آن را رد کردند، دو روز پیش برگزار شد.

سه شنبه هفته پیش، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح موسوم به معامله قرن، رونمایی کرد.

این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

از میان کشورهای عربی، عربستان، امارات و مصر از این طرح حمایت کرده‌اند. با این حال، طرح آمریکا با محکومیت گسترده میان جناح‌های مختلف فلسطینی و مخالفت اغلب کشورهای عربی و اسلامی و مردم آنها مواجه است.

نشست امروز سازمان همکاری اسلامی در حالی در جده برگزار می‌شود که دولت عربستان از یک سو از حامیان طرح ترامپ علیه ملت فلسطین  و از سوی دیگر مدعی حمایت از حقوق ملت فلسطین است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
این ملعون ها هزاران بار از صهیونیست ها بدتر و برای جهان اسلام خطرناکترند
0
0