۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۳۷۶۲۲

تظاهرات یمنی‌ها در صعده علیه معامله قرن

تظاهرات یمنی‌ها در صعده علیه معامله قرن
هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در شهر صعده در شمال این کشور، طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم یمن از صبح امروز با برگزاری تظاهرات در خیابانهای شهر صعده در شمال این کشور مخالفت خود را با طرح معامله قرن مورد تاکید قرار دادند.

شرکت کنندگان اعم از زن و مرد و پیر و جوان در همبستگی با مردم فلسطین پرچم‌های بزرگ فلسطین را روی دستان خود حرکت دادند و با سردادن شعار، همدستی آمریکا و رژیم اسرائیل علیه مسئله فلسطین را محکوم کردند.

حاضران در تظاهرات همچنین بر پایبندی خود به دفاع از قدس شریف و مسجد‌الاقصی تاکید کرده و تلاش‌های سازشکارانه برخی رژیم‌های عرب در قبال رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کردند.

«محمد جابر عوض» استاندار صعده در سخنرانی خود در جریان این تظاهرات تاکید کرد: ما عادی سازی روابط را هرگز نخواهیم پذیرفت و در قدس برای آزادسازی آن گردهم خواهیم آمد.

وی تاکید کرد: معامله قرن به دست مبارزان به شکست خواهد انجامید.

تظاهرات کنندگان در بیانیه پایانی خود تاکید کردند: ما طرح معامله قرن را به طور قاطع رد و از فلسطینی‌ها دعوت می‌کنیم که وحدت صفوف خود برای آزادسازی قدس شریف را تقویت کنند.

این بیانیه با محکوم کردن تلاش برخی رژیم‌های عرب برای عادی سازی روابط با اشغالگران و تایید طرح معامله قرن تاکید کرد: برخی رژیم‌های عرب از طریق معامله قرن، مسئله فلسطین را فروختند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گسست در جهان اسلام باعث تشویق دشمن آمریکایی و صهیونیستی برای تعدی به مقدسات امت مسلمان و تلاش برای سیطره کامل بر آن شده است. دشمن این کار را با تکیه بر رژیم های عرب منافق و در صدر آنها رژیم های عربستان و امارات انجام می دهد.

این بیانیه افزود: عربستان و امارات و برخی رژیم های دیگر عرب به خیانت به امت اسلامی و فروش مسئله فلسطین ادامه می دهند.

شرکت کنندگان در بیانیه بر این گفته سید عبدالمک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کردند که ملت یمن آماده کمک به مقاومت فلسطین و لبنان برای هرگونه مقابله آتی با دشمن صهیونیست است.

این بیانیه همچنین خواهان تحریم کالاهای آمریکایی و رژیم اسرائیل از سوی ملت های اسلامی شد.‎

ارسال نظرات