۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۳۷۶۱۶
تشکیلات خودگردان:

کشورهای عربی موضع واقعی خود را درباره معامله قرن اعلام کنند

کشورهای عربی موضع واقعی خود را درباره معامله قرن اعلام کنند
نماینده ویژه رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که گروه‌های فلسطینی برای متحد شدن، نشستی در نوار غزه برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیل شعث» نماینده ویژه محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور سفرای برخی کشورهای عربی در مراسم اعلام طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن را مایه ناخرسندی دانست.

شعث به خبرگزاری «آناتولی» گفت که حضور سفرای سه کشور عربی (امارات، عمان و بحرین) در نشست معامله قرن، خوشایند نبود و بهانه‌ای که آنان تراشیدند مبنی بر اینکه از معامله، اطلاع نداشتند، قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد که حضور این سفرا، «متأسفانه این تصور را برای آمریکا و اسرائیل به وجود آورد که از حمایت عربی از این معامله برخوردارند».

این مسؤول فلسطینی از امارات، عمان و بحرین و سایر کشورهای عربی خواست که موضع واقعی خود را نسبت به معامله قرن اعلام کنند.

شعث طرح آمریکا را دروغ هایی از سوی این کشور دانست که از طریق آن قصد دارد، آرمان فلسطین را از بین ببرد، نه اینکه صلح به بارآورد.

وی با بیان اینکه، اجرای این طرح، بعید است، گفت: «با چه چیزی باید موافقت کرد؟ این طرح، متضمن کشور واقعی فلسطین نیست و هیچ چیزی برای ملت فلسطین وجود ندارد؛ نه قدس و نه حق بازگشت».

نماینده محمود عباس با تأکید بر لزوم پایان بخشیدن به تفرقه در میان گروههای فلسطینی، تأکید کرد که همه گروهها خواستار اتحاد هستند؛ زیرا مسئله فلسطین در خطر واقعی قرار دارد.

شعث با بیان اینکه یک هیئت از گروههای فلسطینی به نوار غزه خواهند رفت، تصریح کرد، این گروهها نشستی برگزار خواهند کرد که می‌تواند یک گام به سمت پایان دادن به چند دستگی در فلسطین باشد.

وی همچنین خبر داد که رییس تشکیلات خودگردان، به زودی، به نوار غزه خواهد رفت و در انجام این سفر جدی است، ولی این سفر، نیازمند فراهم‌سازی مقدمات است.

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه اسرائیل به هیچ از معاهدات با طرف فلسطینی پایبند نیست، در پایان گفت که «تداوم پایندی فلسطینی‌ها [به این معاهدات]، عادی نیست... معامله قرن، توافق اسلو را از بین بُرد».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری، جزئیات طرح ادعایی معامله قرن را اعلام کرد؛ طرحی که کاملا به سود رژیم صهیونیستی است.

منبع: فارس
ارسال نظرات