۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۳۸۰۱۳
رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا تأکید کرد؛

لزوم پرهیز از نگاه تشریفاتی به بیانیه گام دوم انقلاب

لزوم پرهیز از نگاه تشریفاتی به بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام غلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه تشریفاتی نیست باید ما نگاه خود را با نگاه رهبر انقلاب تنظیم کنیم تا نقش سرنوشت‌ساز در گام دوم انقلاب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا، امروز در نشست تخصصی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم از یک طرف محکمات و مرز انقلاب را تبیین می‌کند و از سوی دیگر به آسیب‌ها و کاستی‌ها اشاره دارد.

وی افزود: در گام بعد بیانیه از نقشه دشمن رمزگشایی کرده و خطوط 40 ساله دوم را ترسیم می‌کند به نوعی به جامعه ظهور توجه ویژه دارد.

 رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه تشریفاتی نیست و نباید با آن کلیشه‌ای برخورد کرد، گفت: نیاز است ما نگاه خود را با نگاه رهبر انقلاب تنظیم کنیم تا نقش سرنوشت‌ساز در گام دوم انقلاب داشته باشیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه همه مردم ایران در مقابل این بیانیه وظیفه‌ای دارند و باید جای خود را مشخص کنند، ابراز کرد:‌ شناخت نکات طلایی بیانیه گام دوم بسیار حائز اهمیت بوده و جوانان نقطه کانونی این بیانیه هستند.

وی افزود: ما باید بدانیم که در گذار نسلی قرار داریم و نسل جدید در حال گرفتن این امانت هستند این بیانیه علاوه بر موارد نظری که روی آن دست می‌گذارد نقاط متنوع و متعددی را پیش روی ما می‌گذارد که نیازمند کار و فعالیت است.

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا با اشاره به و بعد جدید این بیانیه، عنوان کرد: یک مورد درباره نظریه نظام انقلابی است که توسط رهبری برای اولین بار مطرح شده که ایشان خواستند نظریه انقلابی ظهور و بروز پیدا کند و دوم اینکه انقلاب اسلامی بعد از پیروزی نظامی را برای نخستین بار ایجاد کرده که برخلاف نظام های اومانیستی و .. بوده است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه سه ضلعی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم آمده است، ابراز کرد: خودسازی به معنای پاک شدن از ناپاکی‌ها است و انقلاب اسلامی در این چهل سال از خودسازی غفلت نکرده است، بسیاری از رویش ها و ریزش ها نتیجه همین خودسازی‌ها بوده اما در بیانیه گام دوم شناخت نقاط قوت و ضعیف در این زمینه لازم است و شخص باید با میکروب غرب‌زدگی و اشرافی‌گری مقابله موثر کند.

وی افزود: خودسازی از لوازم اصلی حرکت انقلاب اسلامی به آن گام‌هایی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند. دولت سازی نیز در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است که یکی از وجوه خودسازی دولت‌سازی است.

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا درباره جامعه‌پردازی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جامعه‌پردازی مفهوم تازه‌ای است که در مباحث تمدنی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد؛ انقلاب اسلامی باید گام های مهمی را برای رسیدن به تمدن اسلامی بردارد گام اصلی در ساختن جامعه مطلوب را خود مردم برعهده دارند که می توانند تمدن اسلامی را محقق کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات