۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۰۷۳
رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی:

بیانیه گام دوم انقلاب، منشور آینده انقلاب است

بیانیه گام دوم انقلاب، منشور آینده انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منشور آینده انقلاب است، گفت: بیانیه عصاره تمام تحولات نظری و راهبردی نیم قرن اخیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس نبوی رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی، امروز در نشست تخصصی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: بیانیه را باید منشور بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد.

وی افزود: منشور بیانیه گام دوم انقلاب عصاره تمام تحولات نظری و راهبردی است که با توجه به نیم قرن تحولاتی که اتفاق افتاده به قلم تحریر درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه بخشی از بیانیه به تحولات سیاسی قرن اخیر اشاره دارد، ابراز کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه به تاریخ سیاسی گذشته و آینده ایران اشاره می کنند؛ دشمنان در زمینه تحولات سیاسی منطقه هزینه های هنگفتی سرمایه گذاری می کنند.

 رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی گفتمان انقلاب اسلامی را بخش دیگر بیانیه برشمرد و اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی هم ابعاد و شاخصه های دینی دارد و هم به مسائلی که در تحولات جامعه ما در ابعاد دینی و مذهبی و نسبت ما با جوامع اسلامی توجه می کند؛ این منشور درخصوص این مسائل بسیار دقیق و عمیق پرداخته و در حقیقت مطالبه می کند تا گفتمان انقلاب اسلامی در ابعاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بازخوانی و‌ روزآمد شود.

وی به بیان بخش سوم که مربوط به جغرافیای سیاسی ایران می شود اشاره کرد و گفت: این بخش در بسیاری از بخش ها مغفول است و کمتر به آن توجه می شود؛ رهبر انقلاب در این منشور می فرمایند دوگانه های ثنایی و ساختگی از آن ایران نیست و ما باید راه جدیدی را در پیش بگیریم چرا که جغرافیای سیاسی ایران بسیار مهم و در کلیت کره زمین تعیین کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی درباره حرکت تمدنی گفت: با توجه به بیانیه عزم ملی و حرکتی به سمت مولفه های هویتی ممتاز باید صورت بپذیرد.

رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات و مباحث نظری بخش پشتیبان این حرکت است و بخش اصلی حرکت یک حرکت راهبردی و استراتژی است تا حرکت را به عنوان یک حرکت پیشران تعریف کند و جلو برود./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات